Klubbkids och Lakritsfestival

DSCN1471 DSCN1466 IMG_0011 Halleluja! Vi hade en fantastisk lördag. Inledde med Spritmuseum för att se Art Pop, som Andres Lokko är gästkurator för. Så där tyckte jag, som är musikintresserad men aldrig riktigt fattade hooken.

Det gjorde jag däremot på utställning nummer två, Klubbkids under 150 år. Håller på till 4 maj, rekommenderas! Gillade i synnerhet att kuratorerna hade inrett med tre toalettbås, som klottrats fulla av fakta om allt det förbjudna och intima som kan pågå på en krogtoalett. Snyggt! Kul. Intelligent.

I baren kunde vi titta på snyggt ihopklippta intervjuer som Makobe Linde gjort med ett gäng klubbprofiler. Från Alexandra Charles till Babsan och Rebecca Simonsson. Jag gillade det verkligen. Särskilt deras beskrivningar av fulla människor. Vilka de alla var lätt… blaserade inför. Är det inte konstigt att vi är så förtjusta i ett medel som gör oss så konstiga och korkade och dessutom utsätter oss för fara? Tja, allt i moderation förstås, men vi svenskar verkar ju vara förtjusta i att passera den där gränsen. En reflektion.

Efter Spritmuseum – Lakritsfestivalen vid Globen. Vi gillar njutningsmedel i den här familjen. Lakritsfestival liksom! Galet. Bisarrt. Roligt! Annexet var chockproppat av människor som uppenbarligen älskar lakrits. Helt fantastiskt. Gå om du kan! Det fortsätter i dag. Och det gör helgen också! Lyckan i det.

Vad är ditt helgbästa hittills?

IMG_0014IMG_0015

8 reaktioner på ”Klubbkids och Lakritsfestival

  1. Helgbästa…oj! Så mycket bra den här helgen…började dagen på mattan (varför gör jag det inte oftare??!), finfin smoothie, spinningklass, bokklubb med fint gäng, en timme i solen med Fysiopodden, asiatisk biffsallad och Instagram-boost. Och det var bara idag :) (trevligt förresten att ses förra helgen även om jag hellre hade varit mitt vanliga jag när vi sågs första gången :) )

    Gilla

Säg nåt!

