Att unna sig en göttig vana

DSCN1462DSCN1458Min vänkollega Anna har gjort en deal med sig själv om att äta frukost på nåt fint intehemmaställe en gång i veckan. Jag gillar tanken.

Äta frukost på lokal (hej pappa, jag lånar ett uttryck från dig lite, bra va!) (”har du vart ute på lokaaal nåt?!”) är min favvogrej just nu. Gärna ensam. Finns inget älskigare än att tjyvlyssna på folk på fik. Alla andras helt vanliga saker blir plötsligen så überintressanta när jag iakttar i smyg.

Ändå kommer jag mig sällan för under vardagarna. Skulle nog behöva en deal som Annas jag med. I söndags slog i alla fall Agnes och jag till på gofrulle på Mellqvist här på gatan. Gott! Och kul.

Gör du som Anna planer för att komma dig för med saker du tycker är kul, men kanske inte unnar dig om du inte är lite bestämd? Vad kan det vara?

12 reaktioner på ”Att unna sig en göttig vana

  1. Jag har ju börjat planera in caféjobb då och då, för att få omväxling och kunna titta på fölk. Trevlig vana! Sen har jag också tankar om att ta ledig en dag här och var under året, för att göra sånt som tränger på, typ utveckla drömmar, gå på spa, kolla på TV-serier, skriva en bok eller vad det nu kan vara. En taking care day, för den som möjligtvis lyssnade på Lena PH på 90-talet ;)

    Gilla

  2. Gå på lokal – rankar det som ett av mina topp fem bästa uttryck. Väldigt användbart. Men åh, jag borde bli bättre på det. En kaffe är ju liksom inte svårt att få in.

    Gilla

    1. Inte svårt, men lätt att bli dumsnål på tycker jag! *frukosten hemma är ju tillräckligt god* jamen… det är ju inte maten utan grejen! Resonerar alltså med mig själv här, du verkar redan ha hajat… ;=)

      Gilla

  3. Åh vad spännande med lokaaal!:) min man brukade plugga på fik. Själv älskar jag att tjuvlyssna på folk när jag åker tåg.
    Jag gör planer för att få egentid. Provat justnu lite olika taktiker: bli lite sen från jobbet och få till ett träningstillfälle, handla mjölk för att ta en snabbkaffe hos grannen istället… Haha alla sätt är bra utom de dåliga!

    Gilla

    1. Jag skulle nog också bli mer effektiv med knipandet av egna stunder om de var svårare att få tag i. Men jag kan ju ha dem när som helst så jag… är nog bortskämd och lat. Alltså! Skärpning. Du gör ju helt rätt.

      Gilla

Säg nåt!

