Shakin’ that ass

20140314-103603.jpgHej rumpan! Jag vet att du finns för du gör ont bara jag sitter på dig i dag.

Den känslan är ny för mig och jag vet att jag har sagt det här minst tre gånger förut. Men jag KAN inte tjata nog på er andra. Om vikten av att faktiskt koppla på rava. Jag lyckades själv undvika det i drygt 27 år. Gör inte så, hörrni!

När jag pluggade till PT träffade jag naprapaten som pratade om pyspunka i skinkorna som en folksjukdom.

Hur ser du ut? Jag hade en fullständigt tillplattad bakdel, men rejält utbuktande framsida lår. Totalt quadricepsdominant. Nu börjar det så sakteliga att förändras, men mycket arbete ligger framför mig.

Rumpan är din största muskel – utnyttja den! Låt den bära dig uppför trappor och ur djupaste knäböjsposition. Tänk RUMPA. RUMPA. RUMPA. Börja i dag!

9 reaktioner på ”Shakin’ that ass

  1. Åh, det var när du skrev om detta förra gången som jag fattade att jag kunde använda rumpan vid löpning, att den faktiskt är en stor muskel som tar mej framåt och upp för backar. Stor skillnad gjorde det, tidigare hade den bara liksom suttit dä och skumpat med i lugn och ro, kanske t.o.m tagit en lur på löpturerna.
    Men TACK för att du uppmärksammade på rumpan :-)

    Gilla

  2. Haha, alltså jag är exakt som du. Har dock upptäckt rumpan och första dagen jag verkligen aktiverade den så hade jag träningsvärk dagen efter. Från att ha gått, hallå?! Kändes ju lite pinsamt. MEN skönt att det ger resultat direkt liksom =)

    Gilla

  3. Ingen pyspunka här. Typ lite för mycket luft. Har alltid haft stor bakdel, på senare tid har den bytt sammansättning från fett till muskler. Har liksom problemet att jag bygger muskler väldigt lätt….speciellt på rava ;)

    Gilla

    1. Orättvist! Det är ju inte bara bra för ryggen utan också inlärt att det är snyggt med en redig rav! Grattis till dig ;=) Jag tyckte att jag byggde muskler lätt både här och var förr, men nu… det verkar ha segats ner!

      Gilla

  4. Hahahha, som skåning/norrlänning blev jag helt förvirrad av ordet RAVA. Tänkte det var någon flashig och nyupptäckt nerv som var viktig att slå på…. Nu fattar jag. Fast jag hade stavat det med Ö .)

    Gilla

  5. Du har helt klart fått mej att bli uppmärksam på The Bakdel! Aktiverar, kniper till och spänner och allt vad det är. Och faktiskt! Kontaktsvårigheten är inte längre så svår, men det finns att jobba på!

    Go’ helg!

    Gilla

Säg nåt!

