Ny gymoutfit

DSCN1418I dag gjorde jag mitt första gympass på exakt två veckor! Det var roligare än jag mindes. Kanske för att jag har undvikit att tänka på det alls – helt värdelöst att älta, viktigast är att vara frisk. Och det är jag nu. Hurra!

Invigde mina nya clownskor/bowlingskor/lyftarskor från Reebok samt nya tajts från Casall. Jag vill bara ha kompressionstajts numera. Därför har jag länge spanat på snygga AR2 och nu bor de här. Jättesköna, men några kompressionstajts är det inte. Sitter som helt vanliga tajts. Nästa gång testar jag kanske 2XU, trots att jag tycker att de är så fula med det där blaffiga X:et… men alla verkar älska dem.

Gillar du kompression? Tips på tajts?

19 reaktioner på ”Ny gymoutfit

  1. Jag tyckte de gråa från casalls hitkollektion hade ganska mycket ”tryck” i sig – konstigt om de här inte är samma – kanske har du för stor storlek? Fråga i morgon på bbc, så får du säkert svar och råd! Jag gillar mina 2xu -vet att skins också är poppis och tror det kommer fler på marknaden som gör kompression inom kort!

    Gilla

  2. Jag tycker 2XU är supersnygga! Ska unna mig ett par sådana efter min graviditet. Nu ligger all forma av träning nere. Har tränat tidigare med kompressionsstrumpor och det är väldigt skönt, kände mig kanske lite mindre trött i vader efteråt? Ja det kändes skönt iaf! :)

    Gilla

  3. Kompression – både och faktiskt. Har några par, 2XU och Craft, men använder dem för närvarande inte.

    Vad är du ute efter då det gäller kompressionen? Återhämtningen/ cirkulationen eller att de håller eventuella hoppiga saker på plats?

    Gilla

  4. Jag är upp över öronen förälskad i 2XU. De sitter som ett andra skin och de känns ”stadiga”. Dessutom tycker jag att de är vansinnigt snygga. Såg att någon länkat till dem med svart tryck, och de kan väl vara en bra kompromiss om du inte gillar trycket :)

    För övrigt kan jag tipsa om kompressionsstrumpor på apoteket. De är billiga och sköna (såpass bra att det uppväger att man känner sig som en pensionär när man köper något som heter stödstrumpor).

    Gilla

  5. Jag är upp över öronen förälskad i 2XU. Jag tycker att de sitter bra, känns ”stadiga” och håller sig på plats. Dessutom råkar jag tillhöra skaran som tycker att de är vansinnigt snygga. Såg att någon länkat bild på dem med svart tryck, och det kan ju vara en bra kompromiss om du inte gillar trycket :)

    För övrigt kan jag tipsa om att testa kompressionsstrumpor från apoteket – billigt och de är grymt sköna (så sköna att det väger upp faktumet att man känner sig som en pensionär när man köper något som heter stödstrumpor).

    Gilla

  6. Jag har ett par 2XU, men mina favoriter är ändå Orca:s kompressionstights. Jättesköna och man hittar dem ofta till ett betydligt humanare pris än 2XU. Kvaliteten verkar också vara bättre på Orcas tights (inga sömmar som går upp och trycket håller).

    Gilla

  7. 2XU är mina favoriter också! Är sugen på lyftarskor, men jag lyfter inte tunga saker tillräckligt ofta för att det ska kännas värt just nu. Till hösten kanske!

    Gilla

  8. Jag kör 2XU och jag tycker att de är riktigt sköna. När jag springer har jag ibland SOCs kompressionsstrumpor som jag tycker är väldigt prisvärda.

    Dojorna är jag verkligen nyfiken på. Du måste recensera dem sedan!

    Gilla

  9. Jag struntar i tajtsen och blickar bara på SKORNA! Åh vad jag suktar efter dom! Kan du putta mig över kanten så att jag kommer loss och köper ett par? (=är de värda slantarna?) :)

    Gilla

  10. Skins har helsvarta kompressiontights! Och tydligen är det det enda märke som har bevisad effekt (?) Men som alltid får man väl ta det med en nypa salt. :)

    Gilla

Säg nåt!

