Bergtagen i Bergslagen

DSCN1404 - version 2God morgon Loka brunn!

Bra vy att vakna till. Jag är här för att jobba förstås och varenda timme är intecknad. Kände direkt jag kom ner på området att jag måste återvända för att liksom bara få vara här. Tänker att det är den perfekta platsen för ett träningshelg. Eller för hångel. Bra mat (friterad chokladboll någon..?), snygg miljö, nytt, tokfräscht spa och gym.

För egen del har jag lätt att blicka utomlands när jag ska ha semester. I dag kostar ju det ofta inte mer än att resa typ hit. Samtidigt tänker jag ofta att det finns så mycket magi i vårt eget land.

DSCN1407DSCN1398DSCN1408

6 reaktioner på ”Bergtagen i Bergslagen

  1. Jag tror vi faktiskt behöver marknadsföra ett faktiskt fantastiskt Sverige – vi har otroliga skatter att bjuda på – även i det egna närområdet. Själv planerar jag en 25 kilometers vandring i Tyresta Nationalpark, förmodligen nästa vecka. Det är en favoritplats, och jag kan ta mig dit med både bil men helst med buss och busskort. SÅ bra att du tar upp det vackra vi har!

    Gilla

  2. Staycation är inte dumt :) Gillar också Loka Brunn och gjorde till och med en broschyr till dem för tusen år sedan i ett företag jag hade då. Det finns en hel del pärlor, hoppas du får till en lermassage!

    Gilla

  3. Sverige är vackrast, och också mest opålitligt vädermässigt – så mycket mer underbart när de väl kommer, de där allra bästa dagarna! Gnistrande himmel och perfekt snö, fjällen i lagom varm sommarskrud, hösten med krispig luft och färgexplosion…oslagbart!

    Gilla

  4. Jag tänker ofta att Sverige måste vara världens vackraste land, åtminstone ett av dem, och den vackraste platsen på jorden finns definitivt här – i konkurrens med magiska sandstränder i Thailand – och det tänker jag flera gånger om året, när jag passerar stora hammarsundsbron strax söder om Askersund. Men det är synd att semester i Sverige många gånger kostar mer än en vecka utomlands.

    Gilla

Säg nåt!

