Nytt träningsprogram – fokus ben och rygg

20140224-101908.jpg

Ho-ya! Startade måndagen med nytt träningsupplägg – jag behövde en nystart för att bryta en småseg period. Det är starkare jag vill bli, det är dit jag ska. Fokus på tung träning och mycket mat. Min favvogren!

Under de kommande fyra veckorna ska jag ta mig från tio till fyra repetitioner per övning och jag delar upp passen på fyra träningsdagar. Två med fokus på rygg (nedre, övre), två på ben (fram+rumpa samt baksidan inklusive vader förstås). Därtill lägger jag såklart in axlar, bröst, minilite armar (de åker med så mycket ändå) och min hatälsk – kaggen.

Varför så mycket ben och rygg? Därför att de är grunden till typ allt. Och den vill jag jobba med under ett bra tag framöver. Ni vet, snickerierna görs ju sällan innan husgrunden är gjuten… Mvh poeten.

Älskar att kicka nya, ÄNNU bättre program! Så här glad var jag efter pass ett:

20140224-102616.jpg

6 reaktioner på ”Nytt träningsprogram – fokus ben och rygg

  1. Låter mums med nytt upplägg! Jag låter mej inspireras från alla håll just nu, tänker att jag kör det tuuunga på gymmet där stången finns och så gottar jag mej åt all rolig rörlighets-, funktionell- och stabiliserande träning som finns därhemma. Skulle inte ha tid med annat just nu ;)
    Kram på dej!

    Gilla

Säg nåt!

