Varför inga fickor på träningstajtsen?

7323341078051_sportamore_004_jpg_439x356_crop-smart_upscale_q85Grej jag funderar (osunt) mycket på: varför har inga träningstajts fickor för nycklar numera?

På gymmet går jag runt med mina i handen och telefonen har jag i ett sånt där fult armband. Gillar’t inte!

Vem mördade fickan och vad var motivet?

34 reaktioner på ”Varför inga fickor på träningstajtsen?

  1. det är ofta fickor baktill på löpartights – men inte på inomhustights nej. kanske tänker man att man har nyckel hem när man springer ute – men nyckel till skåp har man tydligen inte. finns ju sådan där snodd man kan sätta på flaska?

    Gilla

  2. Jag tänkte på det senast häromdagen. Var inne på Stadium och endast ett par av alla tights hade fickor stora nog för mobilen! Så jag får köra på armband också, vilket är frustrerande när man vill byta låt eller använda tidtagning…

    Gilla

  3. Men, har det verkligen varit ficka i bak på träningstights? Inte bara på löpartights? Spontant tycker jag fickan i bak stör (jag har löpartights), gör ju ont att ligga och köra benpress eller situps med dragkedja eller ännu ondare – nycklar – i ryggen!

    Gilla

  4. Harom inte? Har uppenbarligen inte köpt nya braxor på ett tag för mina har. Men jag använder sällan den eftersom jag åker till gymmet omklädd och hänger min lilla skopåse på en krok. Minigym, ju. Och mobilen bär jag runt på. har sett käcka ”magväskor” för vattenflaskan någonstans, en liten elastisk mojäng man sätter runt flaskan med plats för mobil och nyckel. Fiffigt!

    Gilla

  5. Älskar din kommentar; Magväska nästa!
    Ser framför mej modellerna från -95 med trianglar i olika färger. Herregud, rädda oss :D
    Har faktiskt tänkt samma som du, vad hände med fickorna!

    Gilla

  6. Jag sätter en gummisnodd på nyckeln och trär den runt vattenflaskan numera. Det där med fickor i tajtsen är ju ett mysterium. Jag kör min telefon i ett midjeband istället. Då kan man ha sladdarna under linnet/tröjan. Ett tag hade jag telefonen i bh:n men den höll på att sluta funka av fukten…..hehe.

    Gilla

  7. Att man (jag!) har kommit på det där med kodlås tidigare! Känns så självklart nu :) Och jag har tänkt på samma sak med tajtsen…de nyaste jag har har inte längre någon nyckelfika, inte så praktiskt. Förr i tiden (så där en 7-8 år sen) innan det var så vanligt med nyckelficka i tajtsen hade jag skåpnyckeln kvar på den lilla nyckelringen som kommer med nyckeln och den fäste jag på en hårsnodd som jag hade runt vattenflaskan. Och det körde jag med tills för något år sen. Också smidigt faktiskt. För vatten vill man ju ha med sig en liten slurk av. För mobilen vill jag ju ha med mig för timer och övningslista för jag springer sällan runt med min anteckningsbok i gymmet. Nu har jag ordat klart om det här för idag. Tack och godnatt! :)

    Gilla

  8. Kan ju lägga nyckeln i strumpan, eller köpa kodlås :) Sen har jag köpt trådlösa hörlurar, så då kan jag bara lämna mobilen i väskan i garderoben eller så har jag bara med mig den o lägger den på golvet bredvid mig när jag kör vikter.

    Gilla

  9. Jag läste ”Vem mördade flickan…?” och blev hann börja tänka ”…har det varit ett mord…”. Trött much? Ja. Men tyvärr vet jag inte vad som hände med fickan heller. På gymmet har jag kodlås så jag har bara telefonen som jag har på armen, vilket jag tycker funkar bra.

    Gilla

Säg nåt!

