#bravalnyavanor

bravalnyavanorFlera av er har säkert redan sett taggen #bravalnyavanor dyka upp lite här och var i träningsbloggysverige. Überdonnan och min poddpartner Vevve har samlat ihop ett gäng tunga tjejer för att utmana DIG i mars. Bra val, nya vanor, alltså! Två bra grejer, är det inte? Dessutom: du kan vinna grejer. På att vara snälla mot dig själv! Galet.

Vad?

Sugen på att haka? Så här är det tänkt: fyra veckor med varsitt tema för att inkludera nya, goda vanor i ditt liv. Fokus på att inkludera. Inte exkludera. Så tycker vi.

Om du som deltagare känner att du vill köra alla utmaningens steg hardcore enligt tema gör du det. Vill du hellre inkorporera tänket på några väl valda måltider är det helt okej. Det är DINA goda val som ska skapa DINA nya, goa vanor. Kom också ihåg vad jag skrev ovan – det handlar inte om att du ska byta ut saker som fungerar. Du ska kunna inspireras till att putta in nya grejer där det passar dig.

Hur?

Vi drar igång den 1 mars och kommer då börja med att ge våra bästa tips på bra morgonrutiner. Planen:

  • Vecka1:
    Ny morgonrutin: Varmt vatten med citron/cayennepeppar, morgonmeditation eller grön drink. Du väljer vilka bitar som passar dig! Vi fokuserar också på naturliga sötningsmedel, för att hitta sätt att ersätta socker. Givetvis inget sötningsmedel, urk! Däremot dadlar, honung, banan, osv.
  •  Vecka 2
    Smidiga mellanmål. Don’t we just love those smidiga ones?
  • Vecka 3:
    Mejerifria alternativ (
    nötmjölk, cashewyoghurt, havreost osv) (Så här skriver Vevve: ”Jag märker att jag överäter ost och blir trött och seg deg. Det har inget att göra med att jag anser att mejeri är skadligt för kroppen eller att jag har en viss övertygelse. Den här utmaningen ska inte handla om att bli rädd för livsmedel utan om att hitta ett lekfullt sätt att testa nya saker”). Själv kommer jag att fortsätta med komjölk även under den här veckan, men samtidigt testa alternativ. Wi-ho!
  • Vecka 4:
    Eau naturell baby! Välj grönt och kött som naturen bjuder det. Rent är rätt. D
    vs ingen pasta, färdighamburgare, tofu, quorn eller annat industritillverkat.

Vi grymma bloggande brudar hjälper naturligtvis till med maaassor av inspo under sköna mars. Peppen, hörrni!

Du anmäler dig med namn och mailadress i kommentarsfältet nedan. Dela gärna dina tips och din resa i eventuell blogg, eller på Instagram med taggen #bravalnyavanor. Kommentera och peppa gärna i andras bloggar längs med vägen!

Vad får jag då?

Alla deltagare (du!) öppnar inte bara upp för nya vanor, utan är också med i utlottningar av fina priser från våra fantastiska sponsorer:

Hälsa & Fitness

Svensk Kombucha

Superfruit

SmartaMaten

Helhetshälsa

LUBfoods

Yogobe

Naturalbox

Rynkeby

Lite fett va?

Vem håller ordning på grejerna?

Förutom undertecknad och Vevvsy består vårt starka bloggcrew av:

Foreverfit

Malin Nylén

Älskar, älskar inte

 Live it, Love it

Ekostil.se

En träningsblogg och lite till

Elin Wennman

Härliga Var Dag

Oslagbar hälsa

Malins Blogg

PT Camilla

Äru på eller äru på?

59 reaktioner på ”#bravalnyavanor

  1. Lite sen här.. (sån e jag:-), men vill gärna hänga på ändå! Känns som en utmaning precis i min smak. Har ingen blogg och är inte särskilt flitig på ig heller, men jag hänger på så som det passar:)

    Gilla

  2. Detta ligger i linje med vad jag arbetat med hela året, och är nog precis den piffen jag behöver för att komma ytterligare närmre mitt mål. TACK! Jag är PÅ!

    Gilla

  3. Självklart är jag med på ett så bra initiativ, no doubt about it!

    (får du två kommentarer nu ber jag om ursäkt, sidan hängde sig och jag vill ju inte riskera att inte vara anmäld, därav dubbelpostningen ;))

    Gilla

Säg nåt!

