Fem tips för att stilla din monkeymind vecka 8

DSCN1154Söndag sköndag! Och jag vill att veckan ska fortsätta lika soft. Med mycket hjärnvila. Så här gör jag för att få lite mer ro just nu;

1. Ta inte med telefonen på möten/träffar/umgänge där den inte behövs
Tillåt dig att vara helt ostörd och otillgänglig när det går!

2. Kartlägg vilka förväntningarna egentligen är på dig på jobbet
Gör i första hand det du ska, inte det du tror att du borde.

3. Planera veckans mat eller var okej med att äta lunch ute
Mat är världsviktigt men blir så jobbigt om du måste lägga mycket kraft på det varje dag. Planera, handla och laga flera av veckans mål på helgen om du kan. Att äta lunch ute känns kanske jobbigt för den som helst väljer råvara själv, men kan också minska belastningen för en redan stressad hjärna. Det finns massa bra käk där ute!

4. Avregistrera alla onödiga nyhetsbrev och dylikt som fyller mejlen
Även småskit blir stort när en samlar ihop det. Typisk tidstjuv.

5. Välj vad du satsar på den här veckan – är det mycket på jobbet får du kanske strunta i att piffa hemmet? Prioritera och koordinera!
Gäller förstås också roligheter – vill du träffa dina vänner ska det självklart gå före trista grejer som du tror att du måste göra, men som kan skjutas upp. Släpp lite på pressen på dig själv den här veckan!

Pöss!

DSCN1142

15 reaktioner på ”Fem tips för att stilla din monkeymind vecka 8

  1. Härligt! Håller med dig på alla punkter. Jag har börjat med en ”ny grej” när jag umgås med mina vänner i deras hem, nämoigen att stänga av tvn som ofrast står på i bakgrunden. Som ingen aktivt tittar på men som ändå stjäl fokus från samtalen. Ger också mkndre stress tycker jag!

    Gilla

  2. Skön lista. Helt enkelt.
    Jag tror på de mindre sakerna, att gör nåt smått för att förenkla vardagen. Less is more liksom.

    Just detdär med att avprenumerera nyhetsbrev och direktreklam på mailen. Oh my, så skönt det är att bara få vettiga mail!

    Kramis och ha en finfin vecka!

    Gilla

  3. Jag är så glad att jag i veckan fixade MÅNGA matlådor. Det ger ett helt annat lugn än att varje dag behöva fixa mat. Det gör den här kommande veckan så mycket enklare

    Gilla

  4. Vilken fin bild på dig, det strålar verkligen om dig! Och bra tips också, tror många (jag) behöver öva på att släppa vissa grejer och att allt inte kanske är lika livsviktigt som en kan tro. Hoppas du har en fin söndag, och bra vecka! :)

    Gilla

Säg nåt!

