Beijing 8 och 10 k på 33 minuter (?)

DSCN1160Oh my gee. I dag kändes 5-6 kilometer som 11. Precis som Runkepper påstod att det var. Hen har visst börjat mäta den mentala längden istället för den faktiska. Koolt! Tekniken tar över våra hjärnor, det har ni väl läst i papperstidningen. Tyvärr springer jag sällan* 11 k på en halvtimma i den verkliga världen…

Att ha överlevt denna bragd firas nu med iste från Beijing 8. Äpple- och ingefärasmak. Organiskt så klart. Plus snyggt. Utseende är allt! Skojar…

Hur är din söndagskväll?

*mitt noterade pb är 10 k på 50 minuter på Hässelbyloppet 2012. Marginell skillnad, visst..?

IMG_0552

28 reaktioner på ”Beijing 8 och 10 k på 33 minuter (?)

  1. Jag tänker att vi kan skita i all mätning och bara gå ut och spontanspringa lite. Det är jag sugen på i alla fall. Särskilt nu när solen behagar visa sig :) Det var länge sedan jag använde runkeeper, men första året jag hade den var det riktigt skoj, mäta är ju en av mina favoritsysselsättningar. Men jag försöker avvänja mig. Vill att träningen som sådan ska vara viktig och rolig!

    Gilla

  2. Det är någonting som kapar signalen om man springer vid Karlbergskanalen. Kan det ha med militärerna att göra kanske? :) Jag brukar tydligen ta en liten simtur vid Karlbergs slott varje gång jag springer runt holmen!

    Gilla

  3. Vilken förbättring av pb ;) Jag packar jympapåsar, väskor och mellisar. Begär tillfällig föräldrapenning hos försäkringskassan, planerar veckan och lagar morgondagens middag. Och tränar, om inte det tidigare tar kål på mig ;)

    Gilla

  4. Haha…wrooooom!
    Jag är så himla osams med runkeeper ibland. Har kommit på att den inte gillar tåg då jag ofta springer över en järnvägsövergång. Kommer det ett tåg så blir tiden och längden helt galen. Fast fick tipset att stänga av wi-fi på telefonen, då funkar det bättre.

    Gilla

  5. Hm, det är alltså en run keeper man ska skaffa sig?!
    Själv njuter jag i soffan efter att ha skapat min boksläppsfest, för nu finns min bok, rykande färsk på bokus att beställa!! Så stort!

    Gilla

      1. Yes indeed, speciellt efter en vecka på språng när man umgåtts med folk 24 timmar om dygnet. Typ. Ps: jag och Cilla har prellbokat att ses i Sthlm när hon ska på blogger bootcamp(?). Vi pratade om att luncha på söndagen (16 mars). Är det något du skulle vilja hänga med på..? :-)

        Gilla

  6. Det där händer mig varenda gång jag använder Runkeeper inom en radie av typ 1,5 km från Västerbron. En gång slog jag världsrekord på 5 km löpning, varav ca 3 av dom tydligen hände ute på öppet vatten i mellanrummet mellan Långholmen och Lilla Essingen.

    Mvh Jesus

    ps, du har mail, 2 stycken till och med :)

    Gilla

Säg nåt!

