Sandhamn

20140213-184502.jpg

20140213-184534.jpg

20140213-184540.jpgI dag är jag på Sandhamn och konfererar. Det är faktiskt första gången jag är här. Som liten sommarbodde jag hos släktingar i skärgården och jag har alltid älskat att åka till nästan vilken ö som helst. Det bästa är att här är bilfritt! Jag är en sån där rabiat som ibland önskar att Stockholms innerstad också vore det… Tänk så mysigt det skulle va!

På lunchen lade vi in en timmes promenad – kontorsarbetarnas D-vitamindos för den här februarimånaden. När klockan slog 17.30 slängde vi igen våra laptops och plumsade i bubbelpoolen.

Jag har spanat in gymmet för i morgon bitti, men i dag är det vilodag. Musklerna behöver det nog inte, men den här februaritröttheten förlamar hjärnan! Alla pratar om den, det är som en epidemi. Huvudet liksom sugs ned mot skrivbordet. Jag vill bara sova.

Bara att härda ut tror jag. Hoppas på mars. Känner du igen dig?

5 reaktioner på ”Sandhamn

  1. Min holme är också bilfri, bästa grejen! Och Guuuud vad jag längtar dit, typ nu. Ska man vara någonstans i februari ska man vara där (om man nu inte har möjlighet med typ ekvatorn vilket vore okej alternativ också).

    Gilla

  2. Vad härligt det låter, Sandhamn skulle jag gärna åka till någon gång. Och ja, jag känner igen mig så väl. Som tur är har jag semester om en vecka och då ska jag passa på att SOVA! :)

    Gilla

Säg nåt!

