London

jeanna ullénÄntligen fredag! För mig alltså. Som drar till Lundun i morrn. Jag ska mest gå på Whole foods tror jag. På suddisen ovan dricker min mor och jag Pimm’s där. Grabbarna ska på massa fotboll och jag bestämde mig för att inte följa med. För jag tänkte: kan det vara tråkigt att erövra London på egen hand?

Nej. Det kan det inte.

Så. Bring gärna on dina bästa Lunduntips!

18 reaktioner på ”London

  1. Nä nu blev jag avis. Har sådan Londonabstinens så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Har inte varit där sedan i juni förra året och efter att jag flyttade hem 2010 var jag där 2-3 gånger om året så nu börjar det kännas lite jobbigt. Okej, om ni gillar öl kan ni gå till Porterhouse i Covent Garden. Jättemysig lokal och hur många ölsorter som helst från hela världen. (http://www.porterhousebrewco.com/bars-london-coventgarden.php#). Jag gillar även Covent Garden, det är ett supermysigt område och om man går uppåt istället för ner mot själva typ marknaden så hittar man jättemånga små härliga affärer. Jag gillar restaurangen Maxwells, jag var där första gången jag åkte till London och jag har nog varit där varenda gång sedan dess. Helt okej mat, goda drinkar men jag gillar det mest för att det bär på så mycket minnen :) Tog dit nästan alla som var på besök och åt deras nacho-tallrik som är ENORM!
    Oxford Street är ju inte så roligt men Nike Town är ju ett måste! Istället för att shoppa på Oxford Street brukar jag åka till Westfield Stratford City. Ett enormt köpcenter med mindre turister och det känns inte som att det är mycket folk alls, även om det såklart är det.
    Åk en sväng till Notting Hill och gå på marknaden Portobello Road Market. Jättemysigt och det finns inte bara massa skitgrejer utan en hel del fint, om en orkar rota.
    Camden är helt okej, lite alternativt och mycket turister men om man bara fortsätter över floden så finns det små butiker som är mysiga att gå runt i. Det finns massa foodstands som man kan köpa mat i för typ ett pund, inte supergott men helt okej för det priset liksom.
    Om man vill äta på kedjor skulle jag hoppa över Starbucks och istället fika på Costa, Pret eller Nero, och om man vill äta kan jag rekommendera GBK (Gourmet Burger Kitchen) som har jättegoda hamburgare.

    Okej, det var allt jag kan komma på nu. Hoppas du får en grym resa, hälsa London från mig!

    Gilla

    1. Tack Paula! har du bott i London alltså? Det mest där har jag redan betat av, men burgarna kände jag inte till! Ska kolla. Jag gillar faktiskt inte Nike town så mycket, det är ju nästan bara herrgrejer, vilket irriterar mig. Covent garden är dock en favvo även här!

      Gilla

      1. Ja, det är klart men de har ju en hel våning med tjejkläder, så där brukar jag botanisera. Köper alltid minst ett par skor haha =) Ja, jag bodde i London 09-10, jobbade som au pair precis efter studenten!

        Gilla

Säg nåt!

