Bajs, bajs, bajs

20140129-151559.jpgDet här är min kompis Helena. I dag åt vi lunch och pratade om bajs. Jag tycker inte nödvändigtvis att vi måste hålla på och prata om bajs hela tiden. För då blir det så vanligt att kiss- och bajsskämt slutar vara överraskandet och kul och det vore synd.

Däremot tycker jag att vi ska bajsa precis när helst vi behöver (fast helst på en toalett). För det är väldigt bra att bajsa. Regelbundet. När en är nödig. Det är dumt att hålla sig för då suger tarmen upp allt vatten ur det där som ska ut och så kan det bli jättehårt. Och jättemycket mer omständligt och smärtsamt än det hade behövt.

Det här verkar till stor del vara ett ungtjejproblem. Så vi kan väl lära oss själva och andra, särskilt små, tjejer som vi känner att det här med att bajsa är något bra? Skönt är det också. När det inte är hårt.

För övrigt är Helena så himla bra. När vi hänger känner jag mig som centrum i universum för att hon är så närvarande. Hon har också lärt mig att en bara ska vara närvarande så länge en har lust, sen ska en gå och vara närvarande någon annanstans där en har lust. Och sluta göra en massa grejer för att en tror att en ska.

14 reaktioner på ”Bajs, bajs, bajs

  1. Älskar att prata bajs och att du lyfter det!
    Jag pratar massa bajs – både oviktigt och avföring – men har svårt att bajsa i sånna dära bås du vet, där jag ser grannens fötter. Men jag övar!

    Gilla

  2. Åh vad jag älskar bajs. I alla fall att prata om det. Och att bajsa. Men jag har med min egen högt vetenskapliga undersökning kommit fram till att barn inte blir mindre i kiss-och-bajs-ålder för att deras mamma pratar, sjunger, skojar om bajs jämt. Ej heller att hon gör bajskorvar av play doh. Och chokladbollssmet. Men bajsar gör vi. Sånt där hårt har jag aldrig upplevt, här är det tvärtom. Rännskita oftare än inte!

    Good bajs.

    Gilla

  3. Det är så sjukt att det är så ovanligt att prata, skriva och läsa om bajs att jag blir helt förvånad över att någon skriver om det. Nästan tabubelagt. Men ja, det är viktigt, jag håller med! Det där med närvarandet – så himla svårt. Men jag jobbar på det.

    Gilla

Säg nåt!

