Tänk utanför zonen i dag

20140128-115002.jpg

Puh!

Vet ni känslan när en har laddat som tusan för nåt och nästan bara tänkt på det i flera dagar och sen – poff! är det passerat och gjort?

Jag känner mig som att jag just vaknade upp i verkligheten efter en föreläsning som jag har jobbat rätt mycket med.

Ni som har följt mig vet att jag tampas med rampfeber å ena sidan, men å den andra ÄLSKAR att vara ute och snacka när jag väl är där. Vissa saker i livet är ju så. De kräver mod och ork och kommer inte av sig själva. Jag påminner ständigt mig själv om glädjen varje gång jag genomför det här.

Ibland tänker jag att vi lite för gärna vill att saker ska komma just av sig självt. Annars är det ödet eller nåt. Inte riktigt värt.

Den här tisdagen vill jag därför utmana dig att fundera på om du trycker undan något du egentligen vill, för att du inte riktigt vågar och därför tänker att det får va.

För vet du, varje gång jag vågar slutar det med att jag blir så himla, himla glad.

Tänk om också du..?

9 reaktioner på ”Tänk utanför zonen i dag

  1. Nej, tvärtom ska jag göra en grej som jag inte alls känner mig trygg i. Jag ska hålla ett föredrag om kost och hälsa på jobbet i Mars. Fy, jag blir alldeles skakig bara jag tänker på det. ; ) Men som du säger så kommem det att kännas härligt och stärkande efteråt…

    Gilla

    1. Kanske! Det är inte säkert att det känns härligt bara för att det är jobbigt heller, om du fattar vad jag menar. jag vill absolut inte påstå att alla jobbiga grejer är värda det, för det är de inte. Men vissa. Dom vi egentligen vill göra. Och din grej är säkert en sån, och i så fall kommer du att känna toklycka när du väl står där.

      Gilla

  2. Det jag verkligen skulle vilja göra, är att plugga på universitet. Det som tar emot är att jag har ett sjukt roligt jobb, en fin lägenhet och trivs ganska bra och också att jag läser en utbildning som inte blir klar förrän i höst parallellt med jobbet, så jag kan inte riktigt dra härifrån än. Men planen är att jag kommer flytta till Uppsala hösten -15, om jag kommer in. Hoppas på det. Ska göra högskoleprovet tre gånger innan dess så förhoppningsvis kommer jag in på det om jag inte kommer in på något annat..

    Gilla

    1. Vad vill du läsa för nåt? Självklart ska du plugga, jag hejar på alla vis! För att det är nyttigt att flytta, nyttigt att träffa nytt fölk, kul att plugga och Uppsala är en superstad som student! Klart att du ska testa det. Allt annat finns faktiskt kvar!

      Gilla

      1. Jag vill plugga antingen personalvetare eller beteendevetare. Eller kanske socionom. Det finns mycket jag skulle vilja göra, jag har även funderat på att bli lärare. Ja, jag hoppas på att jag är modig nog att ta steget nästa år!

        Gilla

Säg nåt!

