Koriandersallad med avokado och sobanudlar

DSCN1046

Den här helgen alltså! Jag hade längtat efter den. Jag jobbar, det tar mycket tid, men eftersom jag har bestämt mig för att göra allting långsamt och eftertänksamt hinner jag också massa annat. Ha! Att flänga och stressa och plocka överallt samtidigt är värsta tidstjyven. Den fällan faller jag oftast i.

Men inte i dag. Därför hinner jag till exempel äta extra gott. Som den här salladen, som jag inte kan se att jag har skrivit om förut.

Den är löjligt enkel:

  • Lägg lagom mycket sobanudlar i blöt i varmt vatten
  • Skär upp den sallad du vill ha – jag har grönsallad, böngroddar, pak choi och små plommontomater. Skölj och skaka ur. Lägg upp på tallrik
  • Klyfta en avokado
  • När nudlarna har blivit mjuka,  blanda ner dem i salladen.
  • Lägg avokadon ovanpå och pressa lite färsk citron över
  • Garnera med sesamfrön och färsk koriander.
  • Njut!

Allt på min tallrik är eko utom pak choien och nudlarna. Synd, men jag ville verkligen ha dem ändå. En får välja sina fajter.

Är din lördag skön?

8 reaktioner på ”Koriandersallad med avokado och sobanudlar

  1. Ja! Jag är rätt skadad (alltså, fysiskt) och efter råd från min sjukgymnast om att dra ner på tempot rejält (ja, jättemycket – rullatortempo) kunde jag springa 20 minuter idag tills att kroppen sa ifrån pga ont. 20 minuter, i sträck! Ja, bara där var jag jättenöjd men sen gjorde jag tokgoda hamburgare också. Smakade extra gott pga ekofärs.

    Gilla

Säg nåt!

