Rå jordgubbsglass med lakrits

jeanna Ullén jeanna ullénI går hade jag DET behovet av comfort food. Vet ni hur jag menar?

Mitt bästa: glass. Inget livsmedel värmer min själ som iskall, smakrik glass. Hemligheten bakom just den här? Proteinpulver. Jag har aldrig stött på något som ger samma krämiga, fluffiga konsistens. Låter konstigt för en som aldrig förespråkar proteinpulver i andra fall? Nå, jag använder ett pulver från Holistics som är helt fritt från sötningsmedel och annan skit och som jag verkligen tycker känns okej. Jag använder det inte för att ersätta annat protein, jag använder det för att det passar perfekt här.

Rå jordgubbsglass med lakrits

Mixa detta:

  • För crunch, börja med att krossa en handfull nötter
  • Lägg sedan i en liten fryst banan
  • En handfull, ca 5, frysta jordgubbar
  • En msk proteinpulver
  • En msk kokosmjölk
  • En tsk lakriktspulver
  • En pytteskvätt vatten (pröva dig fram!)
  • Toppa med nåt du gillar. Jag älskar kakaonibs!

Den här glassen går att frysa om, perfekt att ta fram igen. En dessert med näring i. Älsk på den!

6 reaktioner på ”Rå jordgubbsglass med lakrits

Säg nåt!

