Raw bovetegröt

20140120-084528.jpg

Min vecka började så härligt präktigt. Älskar’t! Ljummet vatten, nässköljning, raw bovetegröt efter gymmet. Måste få ordning på min torra nos!!!

Antar att det är gymmet som lite räddar mig från att bli en karikatyr på mig själv..?

Raw, eller tja, rå, bovetegröt är SÅ HIMLA gott! Eftersom jag åt på jobbet blir bilden inte helsexy, men receptet kommer här:

Blötlägg valfri mängd helt bovete (0,5 dl för mig) kvällen innan. Häll av vattnet och skölj noga på morgonen. Mixa tillsammans med 1 msk chiafrön, 0,5-1 banan samt valfri kryddning. Vaniljpulver, kanel, kardemumma… nåt du gillar. Låt svälla en liten stund. Ät! Så sött och gött.

Jag dricker mitt nya älsklingste till. Mmm…

Startade du veckan bra?

20140120-085047.jpg

16 reaktioner på ”Raw bovetegröt

  1. Mitt trötta jag vann diskussionen mot mitt logiska jag och ställde om väckarklockan när den ringde. Jag fick sova en timme mer och kände mig mer mänsklig när klockan ringde igen, men fy så dumt det känns. Nya tag imorgon. Är så nyfiken på bovetegröten men jag tappar hoppet efter att jag läser att den innehåller banan.

    Gilla

    1. Hahaha! Lägg i nåt annat bara! Eller inget. Det går lika bra utan! Och du. Det är väl viktigare att vara mänsklig än att gå upp tidigt..? Det kommer så många nya dagar. Att sova är grunden! Ja, och äta då :)

      Gilla

Säg nåt!

