Vällust och frosseri

IMG_0435Lajksen riktigt regnade in när jag publicerade den här bilden på insta i morse. Och jag håller med. Lajk. Trots att jag inte ens gillar tårta ser det liksom ljuvligt ut. Färgerna. Dekorationerna. Bergen av sötma.

Alla lajksen och aaaah:n och ooooh:n drog igång något i min hjärna som jag ännu inte riktigt nystat ut. Men kanske blir sådana här bilder som ett litet andrum från allt nyttigt och praktiskt och funktionellt? Kanske tror vi allihop att vi själva är de enda som frossar ibland? Trots att hela matbutikens upplägg talar emot.

Kanske känns det förlösande när ens snygga, hälsodoftande instaflöde fylls av överdådig sötma i vällustig mängd.

Vad tänker du?

14 reaktioner på ”Vällust och frosseri

  1. Jag tänker såhär att vissa tårtor, framförallt de på maxi, har en innehållsförteckning som liknar en roman. De är så konserverade att jag faktiskt inte alls blir frestad av att äta dem. Men de är vackra att titta på.😊
    Så de få gånger jag äter tårta bakar jag den helst själv.

    Gilla

  2. Jag lajkade inte! ; ) Nejmen jag vet inte – jag tycker min feed är full av Ben&jerrys, chips, bullar och godis hela tiden? Och då pratar jag om min träningsinsta – på min privatInsta är det väl mer öl och biffar…

    Gilla

      1. Precis, det är alla ätardag och bullar hos fitnessmaffian som junkar ner mitt flöde, haha. Well, inte min grej direkt.

        Gilla

  3. Jag skulle inte vilja ha fika till frukost, utan lajkade för att det var mysigt att se ett inlägg från dig. Har varit galet sugen på att småäta hela dagen, men har hållit mig. 4 dagar konferens väntar och det lär nog bli mycket fika ändå…. Kram

    Gilla

  4. Möjligtvis att jag blir lite sugen på chokladbollarna, men i övrigt; Nej, inte särskilt lockande… (Va, sa JAG just det??!) Haha! ;-)

    Jag känner igen det där. La ut en fikabild igår och fick också MASSOR av likes. Man får ju inte alls lika många när man lägger ut härliga träningsbilder. Märkligt…. ;-)

    Gilla

  5. Jag tänker att jag kan äta allt men inte alltid, och skulle aldrig funka om jag uteslöt allt fika och annat gott (är ju en gottegris alltså…). Jag tänkte på det där senast idag faktiskt: om jag skulle ha nolltolerans mot alla ”onyttigheter” så skulle jag gå runt och vara livrädd för att liksom paja det jag byggt upp genom att inte äta socker och sånt. Då skulle ju minsta lilla kaka eller chokladbit vara förödande. Lite skit i hörnen mår man bra av, både i hemmet och i övriga livet, tror jag….. :-) Ju bättre balans jag har i livet, desto mer liberal kan jag vara. Mer fika i IG-flödet röstar jag på!! :-) Kram påre!

    Gilla

  6. Jag tänker att när det absolut vanligaste jag hör efter ordet ”tårta” i de flöden jag följer, konversationer jag deltar i etc. är ”jag gillar inte/äter inte/tål inte tårta” och det säkert oftast med all rätt, så är det ändå uppfriskande att se en vanlig tårta där ibland. ( jag,äter inte ens själv nånsin tårta trots att jag älskar prinsess. Pga det är aldrig tillfälle. Mer tårta!)

    Gilla

Säg nåt!

