Fredagsprio: marklyft

20140117-083420.jpg

Freitag!!!

Är så tacksam att kursen är lagd på vardagar den här gången. Att helgen är frigjord för myz.

Som sagt, med träningen blir det si och så. I morse kom jag till gymmet lite sent och fick prioritera. Valet föll förstås på marklyft. Missat att jag gillar dom..?

När kort om tid och kraft är det alltid smart att välja något som a) är kul b) ger något på sikt. Då blir värdet högt trots snålt om tid. Så. Jag matade lyft i tjugo minuter. Bra grej.

Fredagspeppen?! Vad händer hos dig?

15 reaktioner på ”Fredagsprio: marklyft

  1. Jag gillar också marklyft och funderar en del på uppvärmning när det gäller basövningar. Jag brukar springa och sedan gradvis öka på tills jag kan köra 5*5 eller vad jag satt på agendan den dagen. Hur värmer du upp?

    Gilla

  2. Här har jag ätit massor av mat. Karln har åkt åt sitt håll, och barnet har somnat i soffan. Jag fredagskraschade redan i eftermiddags, lätt zombiemode nu. Säng säng säng sovasovasova osv… Jag är så nyfiken på hur du har haft det på utbildningsdagarna.

    Gilla

  3. jag fixade hela veckans måsten och gick hem från jobb nöjd och förväntansfull inför måndag. Helgen hoppas jag kunna bjuda på ens en endaste promenad. Sjukt less på att inte få springa skiten ur mig! :D Ha en härlig helg!

    Gilla

  4. Grym prioritering i mitt tycke! :-) Min fredag, sista lediga vardagen efter en månads(!) välbehövligt jullov. Jag har varit ute och fångat dagsljus, bakat paleokladdkaka som ska avnjutas framför På Spåret efter kvällens mördarpass i boxen. Ibland undrar jag om jag är 23 eller 53….. ;-) Skön fredag på dig!

    Gilla

  5. En riktigt bra fredag som startade med tröttmössa på men dagen har hittills bara bjudit på glada nyheter. Extra bonus är att det strax är dags för lunchstyrka där bland annat marklyft är inplanerade, också stort fan av marklyft. Så härlig övning!

    Gilla

  6. Jag har ledig mysdag! Långfrukost efter sovmorgon, och nu iväg till hästen, rida i skogen, långpromenad i skogen med hunden och middag och bastu med mamma ikväll. Riktigt bra planer!

    Gilla

  7. En att göra-lista ska bockas av under dagen, och ikväll ska jag till en kompis på födelsedagsmiddag (note to self: måste gå och köpa presenten!). Middagen är i Helsingborg och det är ca 1 cm snö på marken och snöblandat regn i luften så en får se om tågen går.

    Gilla

Säg nåt!

