Morgonyoga

bildGod morgon, vecka 3! I dag fick min sedvanliga veckokickoff på gymmet stå tillbaka för en tidig yogaklass. Jag vill hinna testa hur det känns att gå till studion tidiga morgnar medan jag fortfarande har mitt prova på-kort.

Det kändes väl… så där. Min rätt tuffa favoritlärare var ersatt av vikarie och klassen innehöll mindre flow än jag hade hoppats på. Snarare byggde den på ett långt uppvaknande, om ni förstår hur jag menar. Mjukt och snällt. Många vill säkert ha det just så, medan jag är som piggast på morgonen och oftast badar i energi.

Nåja. Det tar jag igen i kväll!

Hur kickar du vecka 3?

image2

10 reaktioner på ”Morgonyoga

  1. Jag är morgontrött, men gillar att ha mina kvällar ifred. Jag gillar måndagar för det innebär en ny chans. Så jag började vecka 3 på gymmet, före jobbet! Har yogat väldigt lite i mina dag, men tror mig veta att jag inte skulle gilla det på morgonen. Det skulle inte mjukstarta mig, bara göra mig tröttare tror jag :-)

    Gilla

  2. Lite trist när man är inställd på ett helt annat typ av pass.
    Instruktören gör verkligen jättemycket, det märkte jag i fredags eftermiddag när jag fick en ny instruktör och blev ”kär”. :-D

    Hoppas din ordinarie är tillbaka snart!

    Gilla

  3. Spännade hur olika folk vill ha det på olika tider! Jag är också morgonpigg och kan köra igång med vilka crazy grejer som helst direkt på morgonen, medan många bara vill vakna långsamt. På kvällen (typ efter åtta när jag har stängt ner systemet) kör jag hellre lugnt och fint… Då när andra är i sitt esse!

    Gilla

  4. Morgonpigg? Hur gör du? Skicka över. Jag är både morgontrött och kvällstrött. Peakar vanligtvis någon gång på förmiddagen, men oftast om jag kommit upp ganska tidigt. Men jag kommer ju inte upp tidigt pga tröttast i världen. Sedan beror nog min trötthet i mångt och mycket på insomningsproblem, vilket innebär ganska få timmars sömn.

    Gilla

    1. Ja, det låter som att du vet lösningen. Hoppas att till exempel yoga skulle kunna hjälpa dina problem? Jag hade det också knöligt när jag pluggade pga hade inga fasta rutiner. Sov länge när jag inte behövde kliva upp osv. Fasta rutiner och alltid gå upp samma tid låter klyschigt, men tycker det funkar.

      Gilla

      1. Jag har dragits med det här så länge jag kan minnas. Tycker det är sjukt orättvist att min bror somnar var som när som. Jag brukar hitta något som fungerar ett tag, sedan inte och så får jag leta vidare. Efter ett tag hittar jag något igen. Rutiner och samma tider i all ära, jag följer det oftast – men tyvärr hjälper det sällan. I perioder är spikmattan min bästa vän, ibland min värsta fiende. Sedan blir det värre i stress förstås, och där hoppas jag yogan kan hjälpa till och även kanske hjälpa mig få bukt med detta en gång för alla.

        Gilla

      2. Jag fattar att det verkligen är skittråkigt! Jag hoppas verkligen att yoga kan bli till hjälp för dig. Berätta gärna hur det känns! Såg en intressant text om det i Yoga journal för ett tag sen, ska komma ihåg att skicka över det.

        Gilla

Säg nåt!

