Söndagsångest

DSCN0929Så, du som började jobba under veckan som gick. Hur blev det? Kul, peppigt, stressigt, segt?

Jag är förskonad från söndagsångest, det har jag varit sedan 2011 när jag började på nuvarande jobb. Det är helt enkelt ett gillbart ställe att spendera sitt liv på. För någonstans ska en ju spendera det, ändå.

Men i dag. I dag har jag söndagsångest! Det är semesterns fel, förstås. Det är för härligt att vara hemma. Jag vill liksom bara gå runt. Dra ut nån låda och rensa här, göra nån snygg installation där. Vara. Mysa. Och så vill jag göra massa annat roligt, som att skriva här.

Jag vet förstås att det går över. Men jag hoppas lite att den här dagen typ aldrig ska ta slut.

5 reaktioner på ”Söndagsångest

  1. Det gick faktiskt över förväntan att börja jobba, även om första dagen var sjukt tung pga hade sovit fyra timmar den natten eftersom jag vänt på dygnet. Men det har varit SÅ roligt att träffa alla barn/ungdomar igen och det finaste var ändå när en av dem ringde mig och sa; JAG LÄNGTAR TILLS JAG FÅR KOMMA TILL GÅRDEN! Fantastiska ungar, livet skulle vara hälften så roligt utan dem.

    Gilla

  2. Jag hade ofta mycket söndagsångest förr. Men det har blivit bättre. Dels för att jag har jobbat för det, men också för att jag helt enkelt trivs bättre på jobbet. Sedan tror jag att det är bra att tillåta sig själv att ha lite jag vill helst av allt bara vara hemma-ångest då och då. Det visar ju egentligen att man gillar sitt hem tänker jag. Att hemmet är en rofylld plats man trivs på.

    Gilla

Säg nåt!

