Fredagscharkisar

20140110-163151.jpg

20140110-163911.jpg

Hos oss betyder fredag oftast charkdag. Någon svänger förbi Daglivs, köper prosciutto (min favvo), starkaste spianatan (mannens favvo), ett par ostar, baguette och valfri varmrätt. Brukar bli revbensspjäll för honom och något vegetariskt, typ sötpotatissallad och ostfylld zucchini samt halloumi, till henne. Schablonmässigt eller vad…

Otroligt god middag. Plus lättanskaffad fredagskänsla på det.

Vad äter du i kväll? Fredagsmat eller vardagsmat? Eller är det kanske det samma för dig?

 

19 reaktioner på ”Fredagscharkisar

  1. Blir ganska ofta fredagstacos här :-). Igår åt jag ett rejält mellanmål innan middagen som var varm smörgåstårta (syster med familj kom förbisvängande från skidresa ganska sent på kvällen och fick kvällsmat). Hade kunnat äta upp the whole thing annars och det är inte riktigt bliavmedfluff-mat.

    Gilla

  2. Vi åker hem till mina föräldrar och får hjortfärsbiffar och världens godaste potatisgratäng. Och så passar jag på att krama ihjäl två katter :D

    Trevlig fredag till er! Kram!

    Gilla

  3. Äta? What? Ska jag göra det också? Jag har inte fått gjort ett jota på min uppsats idag, fastnade i att läsa om en massa friande i våldtäktsrättegångar. Det gick liksom inte att fortsätta plugga, och nu inser jag att det börjar bli middagstid. Tryffelsalamin Sara nämner skulle jag inte haft något emot, men jag får nöja mig med brysselkål. Och ehh, potatis. Min kyl är rätt tom inser jag.

    Gilla

Säg nåt!

