Ulrica Norbergs Yoga en kvart om dagen

DSCN0896Se vad som låg på nattduksbordet när jag kom hem från resan! Köpt, bläddrad och tillfälligt glömd. Ulrica Norbergs Yoga en kvart om dagen.

Jag gillar verkligen Ulrica och har tränat för henne i verkligheten en gång och via Yogobe långt fler. Jag beundrar hennes lugn, karisma och förtrollande utstrålning. Ni som har sett Ulrica vet vad jag menar.

Det här en grundläggande bok om yoga. Den förklarar vad yogan kan vara, innebära, bidra med och hur du kan gå tillväga. Exempelvis genom Ulricas sju förprogrammerade kvartar, för balans, energi, återhämtning och så vidare.

Boken är vacker och lättillgänglig för dig som just har upptäckt yogan och vill lära dig mer och kunna öva korta pass hemma i lugn och ro. Du som är mer van bör däremot välja en annan. Ett snyggt tillskott i min bokhylla hur som helst!

11 reaktioner på ”Ulrica Norbergs Yoga en kvart om dagen

  1. Tack för tipset, jag ska försöka komma igång med chigong( heter det så) efter att min mormorshosta. Nu är jag utskriven från ortopedens rehab men ska ha ”lugna träningsformer” utan stötar som stärker ryggen. Skulle vilja Yoga men ja, jag måste nog träna upp en grund först.

    Gilla

    1. Tänk vad fint att du gjorde det fast jag bara låtsades som ingenting! Haha. Det är en jättefin bok. Själv får jag många tips från Yoga journal också, den kostar bara 28 spänn på ipaden. Alltis suveräna hemmapass.

      Gilla

Säg nåt!

