Skivstångsdebut

DSCN0899God middag, måndag! Av bästa sorten, eller vad tycker ni?

Pirr i magen över att det är dagen för min skivstångsdebut 2014. Visst har jag tränat de senaste veckorna, men någon skivstång har inte rullat i min väg sedan före jul. Längtar! Väntar bara på att brunchen ovan ska lägga sig lite – i dag firar vi att den förlorade bonussonen är åter från Vietnam.

Vid jul satte jag mig i vila i syfte att komma tillbaka starkare. Låter bakvänt för många, men efter en lång, tung träningsperiod är det faktiskt precis vad vilan innebär. Inte nedbrutna muskler, inte tappad kraft, inte sämre känsla.

Tvärtom.

Jag vet det, ändå blev jag nästan förvånad under gårdagens yogaklass. Så stark jag är! Hundra chaturanga vore inga problem. I dag kliver jag in i maxfasen i min årsplanering. Tunga vikter, få repetitioner. Min absoluta favorit!

Hur använder du den här röda dagen? Jobb, träning, vårstädning?

15 reaktioner på ”Skivstångsdebut

  1. Jag har passat på att umgås med min lillasyster, kan vara sista gången innan bebis tittar ut och sedan har jag röjt undan lite grejer som jag behövde göra. Så skönt ändå!

    Gilla

  2. Jag har precis skaffat mig en häst, min första egna. Hon kom i lördags och idag har jag myst med henne, precis som igår, så att vi ska lära känna varandra. Hon flyttade in i mitt hjärta första gången jag såg henne!

    Gilla

      1. Det var min grej under många år när jag var yngre, är uppväxt med hästar men växte ufrån det… Tog upp intresset av en slump i slutet av sommaren och föll tillbaka direkt. Hon heter Salvia!

        Gilla

  3. Jag har tränat ett bra pass på morgonen och resten av dagen ägnar jag åt att må bra. Jag gör Cillasaker och njuter av ledigheten. Dricker kaffe i flera timmar, låter teven stå på i bakgrunden och skriver, skriver, skriver sådant som har väntat på att få komma ut. Idag är en bra dag!

    Ps. Blogger Boot Camp?

    Gilla

  4. Idag har jag ordentlig vilodag, gäller att passa på när en har en extra dag. Mjukisbrallor, tv-serier i soffan och tycker nog att det känns som att en alltid borde vara ledig måndagar :)

    Gilla

  5. Här är det vardag igen, Norge har minsann inte någon röd dag idag. Barnen på skola och dagis och jag och bebisen har legat i sängen och vilat och sovit – så otroligt skönt! Ikväll ska jag springa tror jag, det ösregnar visserligen med det finns ju inget dåligt väder…. ;)

    Gilla

  6. Vet du!!! Jag är kors i taket ledig på en måndag..hehe..tack för rödheten! Här ska fina vännen komma på fika med barnen och tjejsnack it is!! Hoppas hinna med en löpis ikväll med hunden!!! :-) Hoppas du haft en underbar resa, det är du värd!

    Gilla

Säg nåt!

