Pho – snabb nudelsoppa

DSCN0886Som liten älskade jag de klassiska trekronorsnudlarna. Ni vet, måltiden i vilken studenten mäter sin budget. Hur många nudelpaket får jag för den här ölen..?

Återfallen är regelbundna. Särskilt nu, när ordet pho, vietnamesisk nudelsoppa som enligt bereste bonnusonen uttalas , syns typ överallt på bloggar och insta.

Jag väljer den gärna på take away-haken eller Wagamama, men gör den också ofta själv. Här med Renee Voltaires chili- och citrongräsbuljong, sobanudlar (görs på bovete), tärnad halloumi, brysselkål och tomater. Jag älskar varma tomater!

För mig är det buljongen som är grejen. Jag älskar varm buljong! Gärna stark. Gärna mörk miso. Det får mig att känna mig som The famous fiveFemgänget – med en twist. Mina absoluta favoriter som barn. Fanns inga äventyr som inte kunde avrundas med en kopp het buljong. Mmm…

Tar bara fem minuter av laga och värmer vilken själ som helst denna höstlika vinter. Jag är hooked. Igen.

4 reaktioner på ”Pho – snabb nudelsoppa

  1. Trodde nästan det var marshmallows du hade i soppan, dags för SERIÖS sockeravgiftning känner jag. Nu när jag läst hela kan jag säga att det låter fantastiskt gott! Måste leta av efter den där buljongen när vi är i Sverige till helgen, har hittat RV på ett enda ställe här men bara några få produkter. Vilken affär handlar du på, finns det på typ stora ICA och Coop?

    Gilla

Säg nåt!

