Israel

20140102-161147.jpg

I dag kan jag sätta en bock framför Israel i Boken om mig. Känns häftigt. Få länder är väl så mytomspunna som detta förlovad.

Samtidigt vet jag förstås att jag inte har sett ett skit av Israel bara för att jag har varit i turistorten Eilat. Att inbilla sig det vore att vara just inbilsk. Jag har stor respekt för det lidande som konstant, hela tiden, jämt drabbar mängder av människor i Israel. Världen är så otroligt konstig. Det går inte att blunda för. Men:

Jag har tagit mig förbi sjuttioelva kontroller och enorma vapen och varit på israelisk mark. Det finns nåt lite kittlande i det.

Men det såg alltså mest ut som nedan. Kanske inte riktigt som vare sig du eller jag tänker oss?

20140102-161630.jpg

6 reaktioner på ”Israel

  1. Du är nu i en del av världen, som kittlar mej, som lockar och känns angelägen. Badparadis eller inte. Ingen press, men ser framemot mer blogg från din resa ;)

    Gilla

Säg nåt!

