Jeanna 2014, jag lovar dig det här:

Inför 2014 lovar jag mig själv att göra det här:

Vara modig. Ha roligt utan skuld. Våga chansa. Vara lekfull.

Jag ska bli den Jeanna som mitt hundraåriga jag hade önskat att jag var.

Jag ska skriva mer. Ge bloggen tid, bli publicerad. Följa hjärnans impulser och min livliga skrivlust. Läsa. Lära. Stanna i den här världen där jag helst av allt vill va. Jag ska peka på solen, inspirera och entusiasmera. Jag ska ha hopp för att det kan göra något gott för ett par av er.

Jag ska dokumentera och fotografera. Ägna mig mer åt att skapa vackra eller mediokra eller kanske fula ting.

Jag ska fortsätta att lyfta stänger och jag ska lasta dem för allt vad jag är värd. De ska stärka mig, på ut- och insidan. De ska bidra till rus och mod.

Jag ska äta färre djur. Är ju så förtjust i dem när de är vid liv.

I övrigt ska jag fundera ganska lite alls. Särskilt på vad jag äter och så. Det får kroppen styra, min hjärna är nämligen färdig med det. Den vill göra det där andra som står där uppe nu.

2014. Jag är redo för dig.

5 reaktioner på ”Jeanna 2014, jag lovar dig det här:

  1. Vilken fantastisk plan! Och jag ser verkligen fram emot att få läsa mer av dig, du har verkligen ordets gåva. Du skriver på ett roligt, smart och enkelt sätt, i positiv bemärkelse allstå, det flyter på så bra i dina inlägg. Det där med att fundera mindre och låta kroppen styra vad en ska äta är ju egentligen så självklart. Men hur gör man för att komma dit, att lita på kroppen? Om det är hjärnan som har bestämt vad som är lagom att äta under allt för lång tid..

    Ha en underbar semester! :)

    Gilla

Säg nåt!

