Inte visste vi då att det var livet som vi fick

Under slutet av 2012 gjorde jag en summering av kosten och träningen för året som hade gått. Jag visste nog inte då hur hårt jag skulle toppa de insikterna, som just då var så stora och mäktiga, under 2013. Det här året, hörrni. Det har på ricko förändrat mitt liv. Jag är inte fullfjädrad än, oh nej. Men jag närmar mig faktiskt den jag tjej jag innerst inne vill va.

Årets ord: Fullvärdigt. Whole foods. Marklyft. Bloggvän. Vilja. Förändring. Squats. Podd.

Årets träningstillskott: Skivstången! Hihi, jag blir pirrig och glad bara jag tänker på dig. Du är en sann vän, stadig, tuff och alltid likadan.

Årets kosttillskott: Vegetariskt. Till 80 procent. De sista 20 tar jag för laget, för ett enkelt kvällsliv med mina köttätande män. Men det är nog bara en fråga om tid innan jag skriver 95. Jag älskar djur. Det är konstigt att jag låter dem dö för mig.

Årets kostsubtraktion: Lösgodis. Råkade sluta av misstag. Glömde bort att det fanns. Jag som ensam kunde sluka 400 gram. Synd på alla färgämnen och tillsatser, förstås.

Årets livsbeslut: Bli PT. Var kom det ifrån? Jag vill fara tillbaka till 2012 och fnissande fråga Jeanna, 26, om hur stolt hon blir över modet i det beslutet. Jag tror att hon hade blivit imponerad och full av tillförsikt.

Årets teaser: Podden. Helt organiskt. Som var sjukt rolig att göra, som jag vet har mer att ge och som givetvis återkommer 2014. Då med full kraft. Nu har jag gjort tid till den.

Årets dubbeltrippelwowbonus: De fantastiska vänner den här bloggen har tillskansat mig. Amelie, Team Stockholm, Vevve, Johanna, Ida, alla ni. Wow. Igen.

Årets aha: Meditation. Jag vill ha mer, mer, mer.

2014 – nu kommer vi.

6 reaktioner på ”Inte visste vi då att det var livet som vi fick

Säg nåt!

