Knyter handen i fickan och går

20131226-124939.jpg

Nä. Jag ville verkligen inte åka. Jag gjorde som Veronica Maggio, försökte vara hård, men alla förstår när jag knyter min hand i fickan och går.

Hade faktiskt inte firat jul med hela familjen sedan 2007 (och då fanns inte ens två av älsklingarna ovan!), men allt blir som vanligt på en sekund. Samma skämt, samma roller, samma minnen, samma grund.

Måste jag välja något i mitt liv som jag är allra tacksammast för så är det alldeles självklart dom. Människorna som står kvar även när allt annat faller.

Nu tröstäter jag knäck på tåget hem. Underbart är kort.

Blev din jul som du önskade dig?

10 reaktioner på ”Knyter handen i fickan och går

  1. Min familj hade en väldigt lugn jul som vanligt, skönt tycker jag. Men obefintligt skidföre gör att längdskidåkning lyser med sin frånvaro, plusgrader tar bort snön och efter julafton har jag halkat omkring med spark och broddar för att kunna vara ute. Jag förstår känslan av att det är jobbigt att åka från mor och far. Jag tycker också att det är skitjobbigt varje gång, undrar om det någon gång släpper? Det är roligt att höra att du haft en fin jul, och hoppas er resa blir kanoners!

    Gilla

    1. Visst är det trist, det där vädret! Vad gör en då, liksom? Vår julhelg regnade mest bort, men luften var troligt fräsch och skön. Alltid nåt! Jag tror faktiskt inte att det släpper, det där skitjobbiga med att åka. För mig blir det bara värre ju äldre mina föräldrar blir. Jag tänker mycket på att jag måste maxa vår tid. Vilket ju är en ganska destruktiv känsla. Jag måste göra nåt åt den. Läste nyss ett förslag på en uträkning, typ om dina föräldrar lever i 20 år till får du ändå träffa dem åttio gånger om ni ses fyra gånger per år. Åtta gånger! Inte så illa ändå. När jag läste det insåg jag dessutom att jag träffar mina föräldrar mer än fyra gånger per år, bara det kändes skönt. Haha, vad jag babblar, men du är ju lite i samma situation som jag. Kram!

      Gilla

  2. Usch, förstår att det är jobbigt att lämna :( Men det verkar ju som om ni haft en sjukt mysig jul så du har fina minnen att ta med hem iallafall :)
    Jag har haft en helt perfekt jul, så himla glad över det!

    Gilla

Säg nåt!

