Ny procedur för skör vinterhy

20131218-155616.jpg

Min hud har gått helt krejsi med långvariga finnar och andra fuligheter på senaste. Minns att det var så förra vintern också och inser att min vanliga oljeprocedur nog bara inte riktigt funkar i december.

Därför har jag rotat fram mina gamla vanliga Clinique-produkter. Huden reagerade genast genom att vänja sig vid finsmörjan och kräva mer och mer. Så är det aldrig med oljan, den får huden att justera sig själv. Samtidigt – inga finnar och huden är mindre skör. Så. Nu gör vi så här.

Behöver du byta procedur för att din vinterhud ska hålla sig i form?

8 reaktioner på ”Ny procedur för skör vinterhy

  1. Jag missköter (tyvärr) min hud ganska mycket.
    Nu det sista har jag bara använt ansiktsvatten från Garnier (för känslig hy) och sedan har huden fått hålla till godo med fuktigheten i BB-creamen. Det har funkat än så länge, men nu senaste veckorna känns det som att den verkligen behöver något MER….!! :-P
    Ditt oljetips lät intressant.

    Gilla

  2. Hm, jag har inte märkt någon skillnad, kör mandel- och ricinolja som rengöring på kvällen, och några droppar mandelolja på morgonen – sen i somras. Hade visserligen en sväng häromveckan med massa blemmor, men det kopplade jag ihop med min menscykel, eftersom de försvann efter en vecka. Återstår att se om det funkar resten av vintern utan att behöva ändra något!

    Gilla

  3. Jag måste komplettera mandeloljan med fuktcreme på vintern, annars blir jag för torr. Mitt hår däremot är en helt annat historia, efter ett par månader med eko-hårfärg och eko-schampo har det flippat ut totalt. Men jag tänker att det är en invänjningperiod.

    Gilla

  4. Jamen, det här hände precis mig också! Jag använder normalt bara vanlig kokosolja men började få en massa finnar när det blev kallt. Jättetrist. Så nu kör jag också först oljan och sen ett lager med ansiktskräm-och huden är fin och nöjd igen!

    Gilla

  5. Jag märkte när det började bli kallare att jag blev torrare, speciellt i ansiktet. Började då använda mandelolja, både morgon och kväll. Ibland fick den vara på i flera timmar och ibland enbart en stund. Min hy blev mycket bättre. Dock tycker jag det blir så himla kladdig känsla i ansiktet under tiden oljan är på, så nu pallar jag inte varje dag. Men jag använder det några gånger i veckan och min hud köper det än så länge.

    Gilla

Säg nåt!

