Välj din dag

DSCN0655Min #YogicXmas blev ingen fysisk yoga. Trots att jag allt, på pappret, behöver den. Men. Kroppen vill inte ha den. Längtar inte. Slår bort den.

Men den cravar, och njuter av, meditation. Kontemplation.

Jag förstår att det var den jag behövde allra mest.

Till exemepel så här:

Jag tycker mycket om att starta min dag med att sätta en intention. I dag vill jag.

I dag vill jag behålla lugnet. Idag vill jag vara på plats. I dag vill jag vara orädd, modig, våga lite till.

Det är inte humbug, det är inte hittepå. Att sätta en intention, att uttala ett syfte och mål, att medvetandegöra – är att välja.

Och vem vill inte välja sin dag?

7 reaktioner på ”Välj din dag

  1. Bra, BRA, grej…efterapar direkt! Jag skuttar iofs oftast upp och tänker att det här blir en grym dag, utmanande dag eller vad det nu må vara :) Men lite eftertanke skadar inte. Kram på dig!

    Gilla

Säg nåt!

