Träna för tränandets skull

20131211-074449.jpg

I dag tränade jag för tränandets skull. Inte för att jag var så himla peppad eller sugen, utan för att jag har gjort ett upplägg och det ska jag följa.

Jag gillar det. Disciplin är liksom inte mitt mellannamn hela dan, varje dag.

Varför var jag inte så peppad i dag då? För att jag behövde träna hemma. Det kanske avslöjas av katten? Det är bra att det inte finns katter på vanliga gym för de är jäkligt klåfingriga. Och närgångna.

Det blev förstås väldig trevligt ändå. Och känslan efteråt var den samma. Nästan. Gladare. Piggare.

Men jag längtar efter att få gå till gymmet i morgon! Det är nåt särskilt med det där stället.

Tränar du bara för kul eller ibland också för att du har bestämt att du ska?

31 reaktioner på ”Träna för tränandets skull

  1. Intressant frågeställning. Ganska ofta tar jag mig ut bara för att jag tänkt träna, men när jag väl är ute känner jag verkligen att det är det jag vill. Det är mest under de minutrarna jag klär på mig som det känns sådär.

    Gilla

  2. Det beror på. Oftast är jag sugen och har sett fram emot det så då är det inga problem att sätta fart, men den här veckan har jag prioriterat bort gymbesöken pga alltför mycket att göra. Istället hade jag tänkt köra hemma men det har väl blivit lite si och så med det. Jag skulle säga att när planen är att åka iväg och träna, då blir det alltid av men om jag bestämt mig för typ plankor framför jobbdatorn…..ja, då vet man aldrig.

    Äh, så kan det ju inte fortsätta……bäst att slänga mig ner på golvet och köra! :-)

    Gilla

  3. Typ jämt?! Finge jag välja så skulle jag ju ligga i soffan och äta chips jämt men med det ryggonda och den dåliga smaken i minne som kommer dagen efter så… Näe, jag tränar istället. Plikttroget.

    Gilla

  4. Jag kör på känsla, gör oftast en planering men så pågår livet och så blir det ändringar. Mitt problem brukar dock inte vara att jag inte vill träna utan att jag vill lite för mkt. (om jag är frisk osv):

    Gilla

  5. Tränar efter schema – oftast. Jag är alldeles för lat naturligt och hittar på alla möjliga anledningar till varför soffan skulle vara bästa valet men har jag bestämt något så utför jag det oavsett trötthet, lathet eller omotivation. Försöker göra ett schema för kommande vecka söndag kväll och gör jag bara det håller jag det också.

    Gilla

  6. Jag kan nog dra fötterna efter mej en del dagar, verkligen inbilla mej att soffan är bättre än vilket utfallssteg som helst. Men jag vet ju, att bara jag släpar mej till ytterdörren eller börjar sortera runt bland vikterna så infinner sig lusten också. Det handlar liksom om att lura igång sig själv :)
    Inte alltid jättepepp nej, men oftast kommer det!

    Gilla

  7. Hm. I grund och botten gillar jag verkligen (verkligen, verkligen) att träna, men om jag skulle invänta världens peppkänsla inför varje pass skulle det inte bli jättemånga pass i veckan. Jag försöker känna efter vilken sorts opepp det är, är det lathet eller bekvämlighet blir det oftast träning ändå. Väl inne i passet och speciellt efteråt är det oftast himla härligt. Jag rehabar en hel del nu, och har gjort det under en längre tid, och rehabträning är ju kanske inte den roligaste träningen. Visst känner jag rejäla framsteg, men det är inte samma sak som att riva av ett pass ”på riktigt”. Pannben krävs!

    Gilla

  8. Igår hade jag tänkt att jag skulle träna ”bara för att” – ibland måste man bara göra det. Men jag fastnade i soffan, ibland måste man det med va? :) Ikväll ska jag iallafall träna för jag är pepp. Har ju förresten glömt svara på ditt mail också, ska göra det snart :) Härlig onsdag på dig!

    Gilla

  9. Åh det beror på vilket pass jag ska köra. :) Älskar att köra axel-pass och springa långa lugna distanser. Men de pass där jag ska springa explosivt och kort tid är inte lika motiverande för mig. Idag ska jag till gymmet och köra mage, den får liksom inte glömmas bort. <3

    Gilla

  10. Jag försöker planera och ibland blir det träning bara för att jag bestämt det, även om jag inte är så sugen. Vetskapen om att det (nästan) alltid känns underbart efteråt brukar hjälpa!

    Gilla

Säg nåt!

