Det är dyrt med vinter

20131210-164149.jpg

I dag har jag varit på Uppsala slott. Det ligger på en kulle som är betydligt mer brant än bilden avslöjar. Den gled jag nedför på väg hem. Livrädd. Måste köpa vinterkängor! Alternativt gå in de Dr. Martens jag ägt i tre år, men gråter varje gång jag tar på…

Tips? På nya kängor, alltså. Snygga så klart.

Tilläggas kan också en insikt om att slott är sjukt energislösande. Det verkar skitsvårt att värma upp ett hus med typ tjugo meter i takhöjd (kan vara så att jag överdriver lite här, svåruppskattat). Utvecklingen har verkligen gått framåt på den fronten. Ja, slott är fina, men hur stor miljöpåverkan ska de få ha?

Annars då?

17 reaktioner på ”Det är dyrt med vinter

  1. Dr Martens kan nog utan konkurrens vara världens bästa vinterskor, sätt på compeed skavsårsplåster innan du går ut så har du gått in dem innan du vet ordet av =)

    Gilla

  2. Jag älskar mina vinterkängor från Merrell. Varma, mjuka och snygga tycker jag. Annars är tipset att tejpa fötterna (där du får skav) med kirurgtejp som sitter tusen gånger bättre än några plåster, häftor eller compeed, ta på ett par blöta strumpor och så gå med de osköna kängorna inne. Snabbar på själva ingåendet och funkar det på stenhårda konståkningsskridskor (innan man skruvat på skenan så klart) så borde det funka på dina kängor.

    Gilla

  3. Men du, dr Martens är nog världens obekvämaste innan man gått in dem, sen är det precis tvärtom :D använder mina alltid. Så har tyvärr inget annat tips…;)

    Gilla

  4. En sko utan klack, eller hur?!
    Jag måste ju bara tipsa om Ägir och Gullveig, ekologiska och supersköna skor från Kavat i Kumla. Ja, det är barnskor men du har inte så stora fötter… :)

    Du ser dom på kavat.com

    Kram Jenny

    Gilla

  5. Även jag fnissar lite åt ”annars då?”. Hög igenkänningsfaktor på att använda det uttrycket, och jag skulle kanske till och med ranka det som topp fem av uttryck som går att slänga in lite var som helst.

    Gilla

  6. Haha, fnissar lite åt ditt ”annars då?” för så säger min mamma alltid. Alltså jag kan ha berättat hur galna/stora/sorgliga grejer som helst – efter en stund säger hon ”annars då?”. En bara: ”ja, nä, mer än så har jag nog inte att bjuda på dag”…

    Gilla

  7. Haha, känner igen det där med skor. Jag lyckas alltid köpa för små skor som jag sedan tvingar ner mina stackars fötter i. Gör svinont! (Har försökt sluta men hatar att köpa skor som känns klumpiga och rymliga… buh)
    Och jag har inga braiga tips på vinterskor. Eller kanske sånna där prime boots som varenda chickiga chick springer omkring med. Ser snygga och dyra ut och så verkar det jäkligt rätt. Det är väl viktigt? ;) heehee

    Annars här.. pjaa. Känner mig så sjukt vinterlat och vill bara bygga en koja av täcken och kuddar i soffan och stanna där fram till mars, april nångång.

    Men din blogg piggar upp. PÖSS!

    Gilla

    1. Ahmen alltså jag också! Så många för stora skor! Dr. Martensen är det dock något annat fel på. De är steeenhårda. Fick dem av mamma, hade inte köpt dem själv faktiskt. För att de är så osköna alltså, snygga är de däremot.

      DU piggar upp! Pöss!

      Gilla

Säg nåt!

