Bakis

DSCN0599I dag vaknade jag bakis. Illamående, skittrött och bajssmak i munnen.

Sockerbakis, alltså. Så värt!

Köpte en påse Twist till min förkylda karl igår och sen åt jag upp den själv?! Sjukt gott men inte jätteschyst när jag tänker efter. Barmhärtig samarit goes ondsint tjyv.

Nästan så att en kan tro att det var planlagt.

Hur som helst, välbehövlig energi eftersom jag i dag ska rensa mitt förråd. Finns få saker som kan ge en så betungande känsla som att veta att det är rörigt i mitt förråd.

Antar att det är ett gott tecken på ett tämligen enkelt liv.

Vad gör du i dag?

11 reaktioner på ”Bakis

  1. Haha preciiiis så har min man gjort åt mig – köpt en påse twist eller ask Merci – sen ätit allt själv! Men det är ju tanken som räknas? *fniss* åh så underbart städa ut förråd! Älskar att rensa ut! Jag ska kolla på vinterstudion och bli fri från förkylning. Ha en fin dag!

    Gilla

    1. Haha! Det var inte första gången det hände, hehe… Älskar också att rensa! Dessutom hittade jag flera par jeans som jag kan använda, älskar sånt också! Mycket klimatsmart. Önskar dig en fin dag också, med den medicinen blir du allt kry!

      Gilla

  2. Jobbar på den där presentationen jag tjatat om hela veckan nu, på måndag är det dags och jag fick inget flyt igår så i helgen måste det flyta! (bildbevis på roligheterna finns såklart på Insta :) ) Äter lite peppisar så länge och ignorerar allt vad förråd heter till efter nyår :)

    Gilla

  3. Haha! Du var i alla fall snäll till hälften liksom :-) God tanke och så.
    Det där med socker alltså och vad det kan göra med en: Jag har aldrig varit någon sockerfantast och äter det väldigt sällan men igår åt jag några rutor mjölkchoklad. Sen gick det en stund och jag och sambon åkte och handlade. I affären upptäckte jag att jag var superspeedad. Tjattrade som Piff och Puff (Ja, båda samtidigt) och var helt fnittrig. Måste varit sockret för sååå kul är det inte att handla.

    Vilken otroligt fin adventsljusstake förresten!

    Gilla

    1. Hehe, exakt så är jag också. Blir iofs fnittrig bara av vetskapen om att jag ska äta godis, så min sockerlusta är nog rääätt så psykisk, haha! Det är tur att en vet hur en ska få sina kickar. Tack! Det är mannen som har valt, han är duktig på de där sakerna.

      Gilla

    1. Samma här. Tyvärr har vi nu varsitt förråd. Personligen tycker jag egentligen inte att en ska ha så mycket grejer att ett förråd behövs. Personligen bryter jag dock mot denna regel big time. Mitt förråd går knappt att stänga. Grr.

      Gilla

Säg nåt!

