Hej! Jag heter Jeanna och är personlig tränare.

DSCN0527Jag klarade det praktiska provet!

En noggrann check där vi har planerat ett träningsår åt kunden, varav en vecka i detalj, med träningspass, reps, set, vikter, allt. Vi har utfört tester, i mitt fall uthållighetsstyrka och rörlighet i skuldror och axlar, på kunden. Andra fick mäta exempelvis fettprocent med kaliper, eller musklernas längd och konditionsnivå. För att till sist genomföra ett av träningspassen ihop med nämnda kund.

Allt givetvis studerat under lupp. Det var noggrant, petigt och marginalerna små. Examinatorerna var hårda och kraven höga. Precis som det ska, när en ska jobba med en av världens viktigaste frågor. Hälsan.

I kväll är jag mest slut. I morgon kommer jag att vara otroligt glad över att jag gjorde det här.

Nu väntar teoretiskt prov på tisdag. Sedan – licens!

Hemma firade vi med glassprov. Jag älskar kaffe och jag älskar glass. Kombon är min absoluta favorit. Matchen var jämn, men Mormor Magda vinner hos mig. Helt klart fem tajts till den!

Hur myser du denna söndagskväll?

45 reaktioner på ”Hej! Jag heter Jeanna och är personlig tränare.

  1. Glass. Shit, vad gott !!! typ evigheter sedan jag åt det…. äter laktosfri och ännu har ingen höjdare kommit ut på marknaden. Men håller med dig, glass med kaffesmak, mumma. Och du, grattis till allt =) Du är grym !!

    Gilla

Säg nåt!

