Viktig vila med nya Fitness Lifestyle

20131119-204537.jpg

Woha! Min redan utmärkta kväll blev just perfekt när jag hittade en ny Fitness i paddan. Vilken överraskning! Nu ska jag inspireras av Sara, Din PT och fantastiske Micael Dahlén.

Jag har legat raklång och byggt muskler sedan jag kom hem från jobbet. Vilat, alltså. Som jag ser det finns det tre pusselbitar för en stark kropp: balanserad, rolig träning. Bra käk i tillräcklig mängd. Kvalitativ vila där kroppen verkligen får en chans att byggas upp igen.

På senaste tiden har jag ofta slagits av besvikelse över att alltid ha känt till de här pusselbitarna, men inte tagit vara på kunskapen. Tänk så stark jag hade kunnat vara i dag! Ett inlägg i frågan är att vänta vilken dag som helst.

Att vara besviken har dock obefintlig verkningsgrad. Att göra om och vara klok, det kan däremot tänkas ge utdelning en dag. Så tror jag!

7 reaktioner på ”Viktig vila med nya Fitness Lifestyle

  1. Det går inte att leva på gårdagens andetag..:-) och så kan ju besvikelsen användas som motivation för just de förändringar du längtar efter. Pisk verkar vara något vi alla ger oss sjålva i märkliga mängder – men jag tror faktiskt att det blir bättre med åren! EN fördel med att bli äldre..:-))

    Gilla

  2. Pusselbitarna är lite knepiga ibland, men desto finare när de väl sitter på plats.
    Jag brukar också tänka att vi behöver gå igenom en del och få de rätta erfarenheterna innan vi är redo att förstå sammanhanget. Leva i rätt ordningsföljd liksom :)

    Gilla

Säg nåt!

