När hjärnan är full tar kroppen vid

DSCN0289Åh så många roliga, nya insikter som jag vill dela med er efter den här alldeles fantastiska kostdagen! Tankar runt muskelbygge, näringstajming, skev kroppsuppfattning och att Kristina Andersson är min nya idol. Om huruvida en ska vänta in hungern eller äta i förebyggande syfte.

Men istället för att söka sig mot datorns tangenter hittade mina händer det röriga skafferiet och den osorterade garderoben när jag kom hem. Sortera, kasta ut, fylla på, rada upp. När hjärnan är full tar kroppen vid. Och fint blir det! Lugnet sänker sig när saker ligger som de ska.

Nästan lite freudianskt på nåt vis. Eller vad säger ni?

6 reaktioner på ”När hjärnan är full tar kroppen vid

  1. Pingback: Vabu | Beatatjata
  2. Helt klart! HIttar också lugnet i sorterandet och kan bara till fullo slappna av när det är ordning omkring mig (fysisk ordning väger upp inre kaos? I så fall ska jag städa som bara den idag!)

    Gilla

Säg nåt!

