Sovmorgon är stressigast

Ett till skäl till att jag föredrar att träna på morgonen – det blir aldrig stressigt. Eller jo, passen kan bli korta ibland, men jag har banne mig en jämnare puls än hemma. Där finns alltid något att plocka med, surfa på, svabba av. Och vips! borde jag ha gått för fem minuter sen.

Att göra mig i ordning på gymmet däremot, det tar tio minuter.

Mvh,
sprang till tåget denna vilomorgon. Tog sen fel buss och kom för sent. Grr. (I stress tar jag beslut med typ foten. Märkligt.)

6 reaktioner på ”Sovmorgon är stressigast

  1. Jag känner sååå igen mig i det du beskriver! Upplever precis likadant. Älskar de lugna morgnar på gymmet då man kan göra sig i ordning i lugn och ro utan att någon ropar ”Mamma!” hela tiden. Det lönar sig att ta sig upp tidigare och sticka till gymmet, det finns flera fördelar med det!

    Gilla

  2. Jag är morgonmänniska ut i fingerspetsarna och älskar att vara igång från det att jag slår upp ögonen. Men (fast egentligen är det ju inget men) så har jag ju yogan… och den är liksom i vägen (på ett alldeles fantastiskt sätt) för annat roligt på morgonen. Yogadisciplinen är något jag bara gör och att lämna bort den gör mej halv för resten av dagen. Hur himla gärna jag än hade velat snöra på löpskorna i arla morgonstund eller få min träning gjord. I-landsproblem, typ.

    Godmorgon hursomhelst ♥

    Gilla

    1. Åh, jag älskar också morgnar. Är alltid pigg och glad de första timmarna (sen går det utför…). Just därför finns det så mycket jag vill göra! Lediga förmiddagar är det bästa jag vet, mm.

      Hoppad att du får en alldeles fantastisk dag! Så fantastisk som du är.

      Gilla

Säg nåt!

