Äntligen nytt pb i mark!

20131112-201725.jpg

Så här djävulskt glad kan den va’ som just smackade upp en 70 kilo tung stång från marken utan vidare problem. 70 kilo! Två gånger! I mark! Jag är så stolt. Nyss hade jag ju knappt en aning om hur en gör.

Vi kan väl säga att jag därefter sköljde bort den värsta svetten och sminkade över redfejset på en sekund. Här ska dejtas morsa! Min egen. Hon är bäst.

Puss!

23 reaktioner på ”Äntligen nytt pb i mark!

  1. Yay!! GRATTIS!

    Mycket viktig fråga.

    Måste marklyften vara från marken, alltså man lägger ner stången och börjar lyfta därifrån? Inser att jag laddar stången på racken, lyfter av den och kör upp och ner. Eller ner och upp, ska jag kanske säga. Lägger inte ifrån mig den. Do tell, och gör det utförligt för jag är dummare än tåget jag åker med på mornarna när det gäller sånt här.

    (just nu mycket rädd att jag inte kommer kunna lyfta 60 kg från marken fast jag var så nöjd med mitt eventuella fusk-pb häromdagen)

    Gilla

      1. Men ska man släppa anspänningen liksom, det gör man ju inte i andra övningar? Jag går så djupt att plattorna nuddar marken (och borde kanske köra på distans för att komma ännu djupare?) men sen vänder jag där, vid max anspänning. Om du förstår hur jag menar.

        Gilla

Säg nåt!

