Hänsyn och respekt på gymmet

Skälet till att jag tränade hemma igår var att mitt gym är helt olidligt lagom efter min och (tydligen) Gud och alla människors arbetstid. Det kryllar av fôlk och det i sig är ju inget problem, förutom när skivstången, min lilla älsklingsfis, är upptagen.

Avsaknad av vanligt hyfs, det stör mig däremot. I måndags var jag tvungen att träna på kvällen och mitt i bänkpressandet kom en jeppe med block i handen fram.

”Har du många kvar?” sa han, en fråga som givetvis är både okej och relevant. Han vill ju också planera sin tid liksom. Problemet uppstod dock när jag sa ”tre set”, varpå han nickade, stod kvar invid stången och fånglodde medan jag tränade klart. För att, efter exakt tre set, börja hjälpa mig att plocka av vikterna från stången.

Jag har lovat mig själv att sluta vara så himla arg jämt så jag knep igen, men ångrade mig.

Vad jag borde ha gjort är givetvis att tala om att det han gjorde var oartigt, onödigt och oönskat. Så hade han kanske tänkt över det.

Vad jag ville göra var givetvis att, liksom pappan i That 70’s show, fråga vad han skulle tycka om att jag skickade upp min fot i hans fåniga lilla bak.

14 reaktioner på ”Hänsyn och respekt på gymmet

  1. Jag tränar alltid på morgonen när jag ska styrketräna av just den anledningen: FOLK. Visserligen är jag inte ensam på mornarna heller, men det är betydligt färre tränare igång då. Dessutom är morgontränare så mycket hövligare. Känns det som i alla fall. Man hejar på varann, utbyter nån fras och håller sig till redskap som inte är upptagna.

    Sällar mig f.ö. till kören och håller tummarna för att du svarar ”317” nästa gång :D

    Gilla

  2. Jag undrar också vad folk gör på gymmet när de bara står och väntar på att någon annan ska bli färdig. Om ”min” grej är upptagen så gör jag något annat. Lätt. Jag är därför att träna, inte för att titta på andra som gör det. Nästa gång kan du fråga om han tycker att han blir starkare av att stå och titta på dig och så ge honom lite förslag på hantelövningar han kan göra under tiden :-)

    Gilla

  3. AARRHH! Blir också så sjukt störd över mångas (ofta mäns!?) beteende.på gymmet. Hade kunnat skriva en hel bok om det :p
    Men jag är precis som du där, jag vill inte vara arg i onödan.
    Nästa gång säger du att du är 317 set kvar så kanske han hittar på något vettigare istället för att glo på dej :D

    Gilla

  4. Det är så jäkla irriterande när folk gör så! Riktigt stressmoment. Har hänt mig också ett par gånger och då vill jag bara skrika åt dem att gå och göra nåt annat istället för att hänga kvar och glo på mig, men slutar oftast med att jag inte säger ett knyst. Borde kanske testa den där pappa-repliken nästa gång :)

    Gilla

Säg nåt!

