Träna hemma?

DSCN0233 DSCN0248Genom åren har jag lyckats samla på mig ett allt mer gediget hemmagym. Tyvärr har jag ingen vidare disciplin i det. Misstänker att jag likt min vän Helena presterar sämre utan publik. För ja, det är så jag ser på mina medgympare. Som statister i min livs levande mjusical.

I alla fall.

I dag packade jag upp ett paket hantlar som min kille köpt och förträngt, lämnat till vargarna, det vill säga mig. Kul variation nu när jag mest kör skivstång! Det gick utmärkt. Med hantlar behövs knappt ens fantasi.

Ändå sammanfattades liksom min känsla av att hemmaträning alltid kommer att ha en oglamorös klang för mig när jag råkade riva ned en blomkruka under mitt lekande.

Nä, det var kanske inte hantlarnas fel.

Men ändå.

Kan du träna hemma?

16 reaktioner på ”Träna hemma?

  1. shii vilka muskler! Snyggo! ;-) jag försöker att ha den dicelininen när mannen är iväg på jobb och jag har en tritsig 4 åring som kan vara HELT hopplös att ha med sig på gymmet…dock äger jag bara en 8kg kettlbell, 2 3kg hantlar…men vi har ju naturen och kroppsvikten! :-)

    Gilla

  2. You know it!

    Grunden för hela min träning ju. men just nu tränar jag knappt hemma alls eftersom jag saknar mina kettlebells och axeln vill inte leka med dem. Tack vare att jag har gymkort via jobbet så har jag ju alternativet att träna borta också. Det går i perioder helt enkelt! I december kommer det (nog) bli hemmaträning för hela slanten. Då med Shaun T som instruktör på tv-skärmen!

    Gilla

      1. Mmm, men också inställning ;-). Jag hade inget alternativ, man med konstigt schema och två barn. Föräldraledig och inte råd med gymkort. Fanns inte ens ett gym i mullsjö då så på mina träningstider fanns inget alternativ. Då blir man bra på hemmaträning!

        Gilla

  3. Neeeej, jag är sämst på att träna hemma. Har typ all utrustning jag behöver men får ändå inte till det. Känns liksom inte ”på riktigt”… Synd. För det hade varit himla tidseffektivt! Om du lovar mig sånna där fina armar av hemmaträning så kanske jag kan motivera mig :)

    Gilla

  4. Ja, du vet ju att jag är en hemmavarg(!). Det är liksom här i min grotta jag trivs bäst och faktiskt, vågar jag påstå, presterar bäst. Men behöver dryga ut mitt hemmagym för att kunna fortsätta så…. investeringshandskarna på alltså.

    Snygga armar btw ;)

    Gilla

  5. Wow! Vilka muskler! Jag tränar BARA hemma, annars blir det ingen träning. Men jag har både publik och sällskap – femåring är med och tränar alternativt beskådar spektaklet. ”Oj, mamma, NU är du svettig..” Fast nu är mina vikter ”slut”, även om mina muskler inte är så stora som dina, så räcker inte viktplattorna till. Så jag måste köpa fler!

    Gilla

      1. Åjo, jag har både stång och hantlar! Men nu behöver jag mer vikter! Sen har jag ju mitt gym, där är jag väl en gång i veckan, typ. Förra veckan var jag på USÖs gym(jodå, min arbetsgivare har två olika gym för oss anställda) så visst, jag har lokal! Men, man ska ju hinna dit också! För att träningen ska bli av så är det hemmaträning som gäller!

        Gilla

  6. Jag har ett ”helt gym” hemma i garaget och det är ett gott komplement de dagar man inte hinner till gymmet, men det är svårt att få till det riktigt bra tycker jag! Gillar också att ha folk runt omkring mig!

    Grymt snygg bild på dig förresten, du ser STARK ut!

    Gilla

Säg nåt!

