Det rätta tillfället

20131030-144058.jpg

Vad pysslar ni med så här i skiftet oktober-november? Vad fyller era huvuden?

Jag tror att jag just tumlade ned på landningsbanan efter en ganska intensiv period. Mina rutiner är lätt ur led, känns som att jag knappt har varit hemma på hundra år. Ovan ser ni ett försök till att förbättra dem igen. Klok mat! Och så funderar jag på att ta ut lite ledighet. Det sitter liksom alltid lite hårt inne när jag inte ska göra något speciellt.  Som att ledighet är något übermagiskt som måste sparas på. Tills det är heeelt rätt. Som champagne. Och avloppsrens.

Nu kom jag på det! Jag kan ta ledigt och dricka champagne. Har faktiskt ett par flaskor som jag har sparat ”till rätt tillfälle”. Sedan kan jag rensa avslopp med förslöat sinne. Succé!

Jobbar du eller har du novemberlov?

5 reaktioner på ”Det rätta tillfället

  1. Jag jobbar…inget lov här, men tänkte precis att det skulle vara så skönt att ta lite ledigt. Kanske dags att ut och resa igen? Eller göra som dig Jeanna, ta vardagsledigt. Som att dricka champagne en vanlig tisdag… :-)

    Gilla

      1. Mmm… New York vill jag inte bara resa till igen utan gärna bo i ett tag. En vardag i New York skulle inte sitta illa. Just nu pratar jag och sambon om Tokyo. Spännande! Har aldrig varit där för ut. :-)

        Tack för härlig läsning i bloggen övrigt!

        Kram T

        Gilla

  2. Jobbar – men har ändå lite lov, eftersom ett barn är hos sin farmor och farfar. Inser plötsligt att ett barn hemma är som semester..:-) Ta spontanledigt och drick mitt-i-veckan champagen! Tror det är vetenskapligt bevisat att man blir både kreativ, snygg och smart av det..:-))

    Gilla

Säg nåt!

