Insnöad

20131029-093354.jpg

Alltid finns det nåt gott att vara besatt av. Jag kan äta samma lunch dag efter dag och gör det gärna också.

Nyss var det halloumi. Nu falafel. Lätt att göra, mättande, mumsigt och späckat med fina grejer. Yum! Tillsammans med hoummus blir det kikärtsoverload – på världshärligt vis.

Blir du kär i mat?

12 reaktioner på ”Insnöad

  1. JAAA! Jag är alltid kär i mat. Älskar min morgongröt och kan längta efter den redan kvällen före. Förmodligen är det just den som skulle följa med mig till en öde ö. Älskar vissa ingredienser som jag aldrig kan få nog av typ avokado, oliver, nötter, och tomater som varit en evighet i ugnen. Grillad halloumi och röror av alla slag… aaaah, nu går jag bananas när jag börjar tänka på det. Vad vore liksom livet utan mat???

    Gilla

  2. Hur gör dudina falaflar? Ser jättegoda ut! Fattar vad du menar, i ett och ett halvt år åt jag samma lunch minst fem dagar i veckan: knäckebröd med två ägg och kaviar… Har försökt bryta vanan men längtar fortfarande efter det jämt.

    Gilla

  3. JA! Jag har käkat blodkorv med ärtmos i en vecka nu. Ett tag var det enbart kasslerpytt med champinjoner och ärtor, och en annan period var det spenat, ägg och ett knäckebröd. Rutiner in my heart alltså, haha. Jättekär i exakt samma matkombo dag efter dag. Här går vi inte utanför ramarna över huvud taget x)

    Gilla

Säg nåt!

