Måndagspunk

DSCN0116Hoppsan! Den här veckan sparade inte på krutet. Måndagen började med att jag rusade in på gymmet lagom till att kompanjon Maria stängde av hårfönen. Jahapp. Snoozer, looser. Femtio minuter senare gick jag själv in i duschen med tunga träben. Mitt nya upplägg – fem plus! Det bränner.

Sen Simone, först som en bris. Varning, klass 1, klass 2, klass 3. Många medier att ratta för den som är social. Många möten att gå på för den som är byråkrat.

Springa till tunnelbanan, springa till Globen. Chili, killarna, puss hej då igen, se på hockey ni, jag fortsätter jobba jag.

Det stormar. Jag jobbar.

Planerar ett bad. Chai på mandelmjölk. Och dom där bollarna som ger energi.

Dadlar. Hasselnötter. Kokos. Hur lätt som helst.

Hur var din måndag?

4 reaktioner på ”Måndagspunk

  1. Jag kom tillbaka till jobbet efter en veckas semester på Malta som uppladdning inför höstmörkret. Jag kände hur härligt det var att komma tillbaka, hur mycket jag älskar mitt nya jobb. Sedan gick halva dagen åt till en spännande utbildning i att hålla workshops för gymnasieelever för projektet Fair Sex (jämställdhet, sexualitet med mera). Mycket intressant! Efter det tog jag en timmes promenad vid havet, lagade mag med kärleken och somnade utmattad med en god bok. En fantastisk start på vecka!

    Gilla

  2. Dagen började med ryggsaga och vaknamys med döttrar, vilket händer alldeles för sällan! Sen har jag hunnit powerwalka med stavarna, styrketränat, hängt i ishallen med kidsen, varit på årsmöte i föreningen och avslutade dagen med ännu en ryggsaga! Jo, också fick min kompis sin trea! En son! Vilken dag!

    Gilla

Säg nåt!

