Crazy sexy kitchen av Kris Carr

20131027-144147.jpg

Hej bejbs!

Jag sitter på tåget från Värmland och har just läst Crazy sexy kitchen, Kris Carrs uppföljare till Crazy sexy diet. Den senare har förresten kommit ut på svenska nu, se här. Boken ovan köpte jag snorbilligt på iBooks. Älskar iBooks!

Uppskattar verkligen Kris sätt att skriva. Texterna är lättbegripliga, inga pekpinnar och till skillnad från typ alla mina andra böcker om raw food öppnar hon verkligen för en blanddiet. Jag har insett att jag aldrig kommer att bli en hundraprocentig raw eater, det funkar bara inte. Jag blir matt innan jag kommer igång. Dessutom läser jag så många recept som ger mig akut känsla av svält. Hur skulle någon kunna överleva på en måltid gjord av typ en halv avokado och några gröna blad? Tror att många känner samma sak!

Men böcker som den här ger mig verkligen kraft att plocka de delar jag tycker bäst om och lätt kan få in i mitt liv. Recepten är betydligt mustigare än jag är van vid och jag älskar kapitlet om vilka redskap som kan vara bra att ha (ja, jag är en materialsportare… dessutom finns det massor att lära när det gäller att välja rätt material av hälso- och miljöskäl!).

Smuttis, juice och gröna blad är redan en del av min vardag. Nu funderar jag på hur jag kan ge det gröna ännu mer plats.

Så inspirerande!

4 reaktioner på ”Crazy sexy kitchen av Kris Carr

  1. Har också läst förra boken och gillade massor. Precis som du säger är det inga pekpinnar, bara ren och skär inspiration för ett mer välmående liv. Vill absolut läsa denhär också, tack för tipset!

    Gilla

Säg nåt!

