Nytt träningsupplägg – #formtopp13!

De senaste dagarna har jag freestajlat ihop två nya träningspass. Det är tungt. Gör ont. Värker i dagar. Och. Så. Jävla. Roligt! Igen! Precis som jag älskar det.

På rekommendation av er har jag sänkt vikten och höjt repsen. Från fem till åtta. Större skillnad än det låter! Hej mental träning.

Så här ser det ut:

Dag 1
Enarmsrodd med rotation
Negativa chins
Rodd 90 grader (skivstång)
Axelpress (skivstång)
Framåtlutad axelpress åt sidan
Bänkpress
Flyes (bröst)

Dag 2
Knäböj/overhead squat (skivstång)
Traditionella marklyft (skivstång)
Raka marklyft (skivstång)
Frivändningar (skivstång)
Benpress
Benspark (rehab)

Min förhoppning är nu att varva dessa pass och därmed få ihop fyra i veckan.

Det är svårt att helt dela upp kroppen i över- och underdel tycker jag. De övningar jag gillar bäst är inte särskilt isolerande. De är tunga, tuffa, pulshöjande och känns ofta från topp till tå.

Jag inser därför att de här passen kan bli slitiga och att vilan blir extra viktig. Tur att jag är så bra på att vila!

Vad tror ni?

Annonser

12 reaktioner på ”Nytt träningsupplägg – #formtopp13!

  1. Jag håller med dig om att det är svårt att dela på överdel och underdel av kroppen, jag vill slänga in burpees i alla pass! Och nu resulterar det i att jag inte gör några alls. Dumt. :)

    Gilla

Säg nåt!

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s