Taskig etikett hos terapeuten

Alltså, det här med kroppsetikett hos olika typer av terapeuter.

Numera lyckas jag alltid tänka mig för när jag vet att jag har bokat en massagetid på jobbet. Duscha, ha en bh som öppnas på ryggen och inte slita av mig strumpbyxorna när det egentligen inte behövs. Mina sociala spärrar är ibland uppe på månen på besök. Men jag lär mig.

Att jag skulle till naprapaten i dag var uppenbarligen inget som jag tänkte på när jag klädde mig i morse.

I strumpbyxor som spruckit längs med häcken och därför skulle användas en sista gång. Och snörlika små stringtrosor eftersom jag inte tvättat på en månad allra minst.

Åh, som jag bara ville försvinna minst en planet därifrån! Jag menar, okej att en naprapat har valt att arbeta med människokroppen, men en behöver ju inte trycka upp sina dolda delar i fejan på dem.

Typisk grej jag tänker bara händer en viss typ av slarvmajor. Typiskt grej jag tänker aldrig händer medvetna människor med koll. Typiskt grej jag tänker BARA BARA BARA HÄNDER MIG.

Men allvarligt. Ni som jobbar med människokroppar. Hur ofräscha tycker ni överlag att vi är?

;=)

18 reaktioner på ”Taskig etikett hos terapeuten

  1. Jag bryr mig aldrig hur folks kläder ser ut, men om du kommer in för en operation eller undersökning i de nedre regionerna så tvätta er där nere. Lukter är inte så roliga….

    Gilla

  2. Arbetar på sjukhus där patienterna vid våra undersökningar oftast är halvnakna på underdel eller överdel. Tro mig, så länge man är ren och luktar ok så bryr man sig inte. Man ser med andra ögon där nakenheten är nödvändig och inte alls något märkvärdigt. Långhåriga ben eller stringtrosor lägger man inte ens märke till. Känn lugnet :)

    Gilla

  3. Jag letade efter mitt inlägg nu, men hittade det inte.
    Jag skulle till naprapaten efter jobbet en gång. Hade inte tanke på det så det åkte på nästan genomskinliga spetstrosor. Kom på det när jag skulle åka IFRÅN jobbet…. LITE jobbig känsla måste jag erkänna!!!!
    Så det händer dig OCH mig. Vi kan bilda klubb? ;-)

    kram M

    Gilla

  4. Jag masserar en del o de flesta tycker jag är hyftsat fräscha. Masserar mest rygg så har inte så höga krav.

    Min egen värsta story är när jag hade bråttom till min fysioterapeut, en manlig o första mötet. Hade väldigt väldigt riklig mens och kände påväg dit att jag blödde igenom, in på toan och linda in trosorna i sån där grovt toapapper och handservetter. När han bad mig ta av byxorna drog jag en nödlögn om blyghet och genomskinliga trosor och skämdes men han insisterade som tur var inte på att jag skulle ta av mig. Riktigt pinsamt!

    Gilla

  5. Haha, vad roligt att läsa vad ”kroppsarbetare” tycker! Jag tänker själv att det garanterat, GARANTERAT, måste finnas folk som är betydligt svettigare/hårigare/dallrigare/sämre klädda än jag så jag kan inte vara värst i alla fall. Då är jag nöjd. Ifall kroppsarbetaren är det är av underordnad betydelse, hen får ju betalt för att knåda och hålla på :-)

    Gilla

  6. Jag jobbar som massör på spa och det är ofta som folk ber om ursäkt för både orakade ben och det ena med det andra, men ärligt så bryr jag inte mig det minsta om folk har fula trosor eller hår på kroppen :)
    Så länge man inte luktar väldigt ofräscht så tycker jag det går prima :)

    Gilla

  7. UNDERBART! När det kommer till massagetider brukar jag vara extremt egoistisk och gå dit i mysigaste mysbrallorna och mjukaste mjuktröjan, men sedan är min favoritmassör tjej och avslappnat klädd i mjuka bomullskläder hon också så det kan säkert spela in. Min värsta miss får jag nog ändå säga var när jag hade slarvat med rakningen av underbenen och skulle in på värmebehandling hos sjukgymnasten. Det straffade sig, kan jag lova! Inte nog med att benhinnorna var galet inflammerade och värmebehandlingen kändes tillräckligt uthärdlig bara av den anledningen, nu hade jag dessutom små stubbhår som i kontakt med värmestaven bidrog till känslan av en kvarts konstant kontakt med ett sjukt obehadligt eltrådsstaket eller liknande. Nästa gång hade jag rakat benen med en dåres noggrannhet, hehe.

    Gilla

  8. Jag brukar planera rätt ordentligt vid naprapat/massage-besök, nästan så att jag lägger ner lite väl mycket energi på det ;)

    Lite off topic: Ett tips när det gäller gyn-besök (då man visserligen ska visa upp hela härligheten) är kjol med vidd i – man slipper vandra omkring utan kläder på underkroppen och kan lätt och ledigt slänga sig upp i gyn-stolen.

    Gilla

  9. Haha…tror jag gjorde det en gång hos en kvinnlig sjukgymnast. Skämdes och bad om ursäkt. Hon sade att det absolut inte gjorde henne något. Men har aktat mig efter det när jag gått till en manlig naprapat. Upptäckte också att jag inte behövde ta av mig strumpbyxorna, vilket jag tyckte var bra. Så Jeanna du är absolut inte ensam att tänka kring dessa saker! :-D

    Trevlig helg!
    /Tina

    Gilla

  10. Underbart!
    En gång när jag trodde jag skulle få överkroppsbehandling visade det sig att han behandlade hela kroppen, och dagen till ära hade jag tagit de värsta trosorna, ni vet de med 5 hål i och hade inte fixat benen eller bikinilinjen på väääldigt länge. Dessutom skulle man ligga på rygg i bara dessa hemska trosor, det var fruktansvärt! Han hävdade bestämt att han inte brydde sig, men minnet finns där än, så numera fixar jag alltid till mig bättre :-) (och han låter ju oseriös, men var gudomligt bra)

    Gilla

  11. Är kläderna hyfsat rena? Har du duschat de två-tre närmsta dagarna om din aktivitetsnivå är ”normal”, senaste veckan eller två om du är ganska stillasittande (80+ typ), skött din intimhygien iallfall dan innan? Fine by me.

    Gilla

Säg nåt!

