När det är roligt är det lätt att köra på för hårt

Lika vettskrämd och matt som livets kaoz gjorde mig förra veckan, lika peppad och glad är jag över mitt überspäckade schema nu. Den stora skillnaden: kontroll. Kunskap. Att jag just nu pysslar jag med grejer som jag verkligen vet att jag kan. Som jag vet att jag gör bra.

Det kanske låter fegt.

Men så enkelt kan det vara ibland, i alla fall för mig. Jag vill gärna ha utmaningar, men inte hundra på en gång. Jag vill gärna lära mig något nytt, men aldrig hinna bli panikslagen.

Jag vill ta risker, men inte sådana där det känns som att jag riskerar mig själv. Självkänslan. Ankaret.

Ja, just nu går det lätt, just nu rullar det på. Just nu har jag flyt. Och trots att jag har det, tack vare att jag har det, ska jag komma ihåg en viktig sak: det är när det är som roligast som en bör vara som räddast om sig själv. För det är sällan de tråkiga sakerna som är svåra att bromsa. Det är sällan när allt är trist som det blir svårt att ta en paus och stänga av.

Det är när det är som roligast. För när det är det kör en ofta bara på.

Mvh,
Präktig tjej -86.

7 reaktioner på ”När det är roligt är det lätt att köra på för hårt

Säg nåt!

