Ayurveda på Shanti

IMG_9860Är inne i en yogaperiod. Inspirerad av den pågående utmaningen i #Beyoga365 kunde jag därför inte låta bli att välja Ayurveda Thali när vi besökte Shanti på vår gata igår. Jag tror inte att jag var paranoid när jag tyckte mig se att servitören kvävde ett leende. Typiskt korkad kund som tror sig vara duktig, kulturell och sund. Hehe.

Min barnsliga entusiasm inför rätten trängde nog igenom. En buffé av papadam, palak paneer, dall makhoni, chapati, sanpapri och pudina lassi dukades upp framför mig. Hurra!

Det vill säga: papadam, färskost i spenat- och currysås, dal med linser och bönor förstås, indiskt, ojäst flatbröd, supersöt kardemummakaka och yoghurtdrinken du ser ovan.

Bäst av allt var att jag kom hem lycklig, pigg och lätt. Placebo eller ej. Jag vill ha palak paneer så snart som möjligt igen! Typ i kväll?

4 reaktioner på ”Ayurveda på Shanti

  1. Låter gott! Jag är barnsligt förtjust i chapati, fast det egentligen är rätt tråkigt. För 1,5 år sedan satt jag i ett skjul vid en öppen spis vis viktoriasjön i kenya och såg noggrannt på hur man lagar chapati. Har receptet nerskrivet på en lapp nånstans. Måste pröva laga nån gång, det har inte blivit av!

    Gilla

Säg nåt!

