Uthållighetsträning för mitt svaga psyke

20131001-100604.jpg

Att rehabträna får mig att vilja gråta som en liten pojke. Om musklerna runt mitt knä tränas bara en tiondel så mycket som mitt psyke gör av naprapatordinationen kommer jag aldrig mer få värk igen.

Vem hade kunnat tro att tre gånger femton reps på lätta vikter i bensparken skulle vara tuffare än att maxa med fri stång i knäböj?

Ja, jag VET att periodisering borde vara en självklarhet i varje kvinnas träningsplan.

Men det är ju så plågsamt.

Under så lång tid.

Gulp.

Är du bra på att blanda in högrepetitionsträning och uthållighet på gymmet?

4 reaktioner på ”Uthållighetsträning för mitt svaga psyke

  1. Rehab suger. Fast det är ju av godo, det vet jag ju. Men så tråkigt. Jag vill ju träna det jag brukar, inte träna för att någongång kunna träna det jag brukar….

    Gilla

  2. Jag periodiserar träningen men just uthållighet och högreps gör jag knappt. Ska dock ändra lite på det tror jag. Gråt inte Jeanna, se det som en spännande en del av att pussla ihop hela kroppen. Allt hänger ju ihop, det brukar du själv poängtera. En är aldrig starkare än sin svagaste länk, blabla. Sen är det roligare med prehab än rehab, förstås. Det ska jag också satsa mer på. Och återhämtningsträning.

    Gilla

    1. Ja, det här är säkert den viktigaste träningen jag gör i höst. Men alltså chocken. I att lite benspark kan göra så ont? Snacka om att en blir bra på det en tränar…

      Tack för pepp! Ska komma ihåg det. Allt hänger ihop.

      Gilla

Säg nåt!

